علت ابراز نگرانی امریکا از سفر وزیر خارجه امارات به سوریه چیست؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
امریکا پس از سفر وزیر امور خارجه امارات به سوریه و دیدار با رئیس جمهور این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت از عادی سازی روابط با بشار اسد حمایت نمی کند.

اندکی پس از اعلام سفر «عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی به دمشق پس از گذشت بیش از 10 سال، امریکا به سرعت واکنش نشان داد و ابراز نگرانی کرد.

«ند برایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا درباره سفر وزیر امور خارجه امارات به دمشق و دیدار با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه گفت: «ما از گزارش ها درباره این اجتماع و پیامی که دارد، نگرانیم، دولت امریکا از تلاش برای عادی سازی و یا صلاحیت دادن مجدد به بشار اسد حمایت نمی کند؛ او یک دیکتاتور بی رحم است.»

در همین رابطه «محمد خیر العکام»، از نمایندگان پارلمان سوریه در گفت وگویی با پایگاه خبری «روسیا الیوم» اظهار داشت: امریکا می خواهد بگوید مخالف این دیدارهاست اما به نظر من در این خصوص صادقانه عمل نمی کند چرا که ناچار به رساندن پیام هایی به سوریه است زیرا متقاعد شده نمی تواند آنچه به دنبال تغییرش در سوریه بود را تغییر دهد.

وی در ادامه افزود: این دیدارها و تحرکات اردن با هماهنگی ضمنی امریکا برای ارتباط با دمشق صورت می گیرد چرا که امریکا به ایجاد تغییراتی در منطقه نیاز دارد و اکنون مطمئن شده که تغییرات گسترده بدون سوریه و بشار اسد ممکن نیست.

العکام ادامه داد: به نظر می رسد طرح هایی در این چارچوب وجود دارد اما امریکا قصد ندارد به رهبری سوریه و افکار عمومی نشان دهد که موافق ارسال این چنین پیام هایی است.

به گفته این نماینده پارلمان سوریه، بیانیه وزارت امور خارجه امریکا درخصوص ابراز نگرانی از این سفر و دیدار، برای منحرف کردن اذهان است چرا که هیچ کشوری در شورای همکاری نمی تواند بدون موافقت ضمنی امریکا با سوریه ارتباط بگیرد اما امریکا تلاش می کند نشان دهد مخالف این چنین سفرها و دیدارهایی است تا به سوریه بگوید این اقدامات بدون اراده امریکا انجام شده است.

پیش از این وزیر امور خارجه امارات طی سفری رسمی وارد سوریه شد و با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهوری سوریه در این دیدار تاکید کرد امارات همواره در کنار ملت سوریه بوده و وزیر امور خارجه امارات نیز بر حمایت کشورش از تلاش ها برای ثبات در سوریه تاکید کرد و گفت بحران سوریه بر همه کشورهای عربی تاثیر گذاشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی امارات ابراز اطمینان کرد سوریه به رهبری بشار اسد و تلاش های ملتش می تواند از چالش های ناشی از جنگ عبور کند و تاکید کرد که امارات همواره آماده کمک به ملت سوریه است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟