شرکت های هندی 24 درصد خریداران نفت عراق را تشکیل می دهند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
گزارش‌های فروش نفت عراق نشان می‌دهد که حدود 24 درصد خریداران نفت عراق شرکت‌های هندی هستند.

گزارش‌های فروش نفت عراق نشان می‌دهد که حدود 24 درصد خریداران نفت عراق شرکت‌های هندی هستند.

شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق (سومو) با انتشار گزارشی اعلام کرد که از میان 34 شرکتی که خریداران جهانی نفت عراق در ماه سپتامبر بوده‌اند، 8 شرکت هندی بوده‌اند.

این گزارش افزوده که در رتبه بعدی، چین با 7 شرکت و سپس از امریکا و ایتالیا و یونان و ترکیه‌ و کره جنوبی هر کدام 2 شرکت و از اسپانیا و کویت و اردن و مصر و امارات و انگلستان و مالزی و روسیه هر کدام یک شرکت به اضافه یک شرکت هلندی ـ انگلیسی خریداران نفت عراق بوده‌اند.

این گزارش تأکید کرده که بیشترین خرید نفت عراق متعلق به شرکت‌های «بهارات» هند و «پتروچاینا»ی چین و شورون امریکا و شل هلند ـ انگلستان و انی ایتالیا و بریتیش پترولیوم انگلستان بوده است.

پیش از این در ماه اوت اعلام شد که در آن ماه عراق بزرگترین صادرکننده نفت به هند بوده و پس از آن عربستان، امریکا، امارات و نیجریه قرار داشته اند.

هند، سومین وارد کننده و مصرف کننده نفت در جهان، 4.2 میلیون بشکه نفت در روز طی ماه گذشته وارد کرد.

یک پنجم واردات نفتی هند در ماه اوت از امریکا و امریکای لاتین اختصاص داشته و واردات نفتی هند از خاورمیانه نیز به 61.8 درصد کاهش یافته درحالی که در ماه ژوئیه 64.7 درصد بوده است.

پیش از این پایگاه «اویل پرایس» با انتشار آماری خبر داد که عراق با افزایش وابستگی خود به مشتریان آسیایی به خصوص هند و چین سهم خود را از بازارهای اروپا کم کرده است.

این پایگاه تأکید کرده که میانگین سهم کشورهای آسیایی در صادرات عراق در سه سال گذشته روند افزایشی داشته و در سال 2020 به 80 درصد رسیده، در حالی که این مقدار در سال 2017 معادل 60 درصد، در سال 2018 معادل 65 درصد و در سال 2019 معادل 71 درصد بوده است.

این گزارش افزوده که چین و هند دو ـ سوم صادرات نفتی عراق را به خود اختصاص داده اند که مجموعا معادل حدود 2 میلیون بشکه در روز می شود.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟