عراق 490 میلیون دلار غرامت به کویت پرداخت کرد/ 629 میلیون دلار، باقیمانده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عراق سه شنبه هفته گذشته مبلغ مذکور را پرداخت کرد و مبلغ باقیمانده از غرامت را که حدود 629 میلیون دلار است، اوایل سال 2022 پرداخت خواهد کرد.

سفارت عراق در کویت اعلام کرد عراق اخیرا 490 میلیون دلار به عنوان غرامت به کویت به کمیسیون غرامت سازمان ملل پرداخت کرده است.

سفارت عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عراق سه شنبه هفته گذشته مبلغ مذکور را پرداخت کرد و مبلغ باقیمانده از غرامت را که حدود 629 میلیون دلار است، اوایل سال 2022 پرداخت خواهد کرد.

در ادامه بیانیه آمده است که مبلغ باقیمانده غرامت برای بستن نهایی این پرونده و بستن سایر پرونده های مورد اختلاف بین عراق و کویت پرداخت خواهد شد.

سفارت عراق در کویت اعلام کرد که پرداخت غرامت به کویت در راستای تلاش عراق برای پایبندی به تعهدات بین المللی خود از طریق اجرای مصوبات صادره از سازمان ملل و اهتمام کامل عراق به پرداخت غرامت تصویب شده از سوی کمیسیون غرامت سازمان ملل انجام شده است.

کمیسیون مذکور در سال 2000 میلادی عراق را ملزم به پرداخت 14.7 میلیارد دلار به کویت بابت غرامت ناشی از تجاوز به این کشور کرد.

این غرامت‌ها از درآمدهای نفتی عراق برداشت می‌شود و هر سه ماه یکبار به کویت تحویل داده می شود.

این کمیته وابسته به سازمان ملل تاکید کرد: بر اساس تصمیم گرفته شده در سال 2017 میلادی، نیم‌درصد از درآمدهای نفتی عراق در سال 2018، 1.5 درصد از در سال 2019 و 3 درصد از درآمدهای نفتی عراق در سال 2020 برای پرداخت غرامت به کویت اختصاص داده شده است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟