رزمایش دریایی امریکا، امارات، بحرین و اسرائیل آغاز شد/پرواز نخستین جنگنده اسرائیلی بر فراز آسمان منطقه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
با وجود آنکه ایران بارها نسبت به ورود اسرائیل به منطقه هشدار داده بود، جنگنده های اسرائیلی برای نخستین بار بر فراز آسمان منطقه پرواز کردند.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد جنگنده های ارتش اسرائیل در 30 اکتبر جنگنده های امریکایی که به سمت منطقه پرواز می کردند را همراهی کرده اند.

این سازمان افزود که از طریق این پرواز، پیام جدیدی به ایران مخابره می شود مبنی بر اینکه جنگنده های اف 15 اسرائیل در راه همراهی دو جنگنده امریکایی و ورود به منطقه هستند.

سازمان مذکور توضیح داد که امریکا به اعزام دو جنگنده اکتفا نکرده و جنگنده های سوخت رسان در هوا را نیز اعزام کرده است.

در همین راستا «اویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت دو جنگنده اسرائیل، جنگنده های امریکا را همراهی کرده و به اسرائیل بازگشتند.

این نخستین پرواز جنگنده های اسرائیلی در آسمان منطقه ای است که هنوز برخی از کشورهای آن نظیر عربستان، روابط رسمی و دیپلماتیک با اسرائیل ندارند.

این پرواز در حالی انجام می شود که نیروی دریایی امریکا، رزمایش دریایی مشترکی را که نخستین در نوع خود به شمار می رود، با حضور نیروهای اماراتی، بحرینی و اسرائیلی در دریای سرخ آغاز کرده است.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که تمرین های ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا با مشارکت اسرائیل، بحرین و امارات در دریای سرخ از روز چهارشنبه آغاز شده و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

«براد کوپر»، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در این رابطه گفت نیروهای امریکایی با شرکای منطقه ای خود به تقویت توانایی های امنیت دریایی جمعی می پردازند.

وی گفت همکاری دریایی به حفظ آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت که دو امر ضروری برای امنیت و ثبات منطقه ای است، کمک می کند.

این رزمایش در دریا بر روی یک کشتی ترابری آبی خاکی با هدف تمرین بر سر تاکتیک های بازدید، ورود، بررسی و مصادره انجام می شود.

این رزمایش تنها پس از چند روز از رزمایش دریایی گسترده ایران در آب های منطقه انجام می شود.

امارات و بحرین سال گذشته و با میانجیگری امریکا توافق عادی سازی روابط با اسرائیل امضا کردند و آن زمان ایران این مساله را تهدیدی برای امنیت ملی خود به شمار آورد و بارها نسبت به ورود اسرائیل به منطقه و آب های منطقه ای هشدار داد.

پیش از این و پس از آغاز رزمایش نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش ایران در دریای عمان، نیروی زمینی ارتش کویت، عربستان و امریکا، رزمایش نظامی مشترکی را در کویت آغاز کردند.

پس از این رزمایش نیز امارات و عربستان، رزمایش دیگری در خاک امارات متحده عربی انجام دادند.

گفتنی است همه این رزمایش ها پس از آن انجام می شود که اخیرا و در پی تلاش امریکا برای مصادره نفت کش حامل نفت ایران در دریای عمان، تنشی بین نیروهای امریکایی و نیروی دریایی سپاه ایران رخ داد.

 


منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟