عربستان کمک‌های مالی خود را به رخ لبنان کشید

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سفیر سابق عربستان در بیروت به برخی از کمک های کشورش به لبنان از سال 1990 اشاره، و حجم کمک های مالی عربستان را اعلام کرد.

 «عبدالعزیز خوجه»، سفیر سابق عربستان در لبنان، حجم کمک های عربستان به لبنان از دهه 90 قرن گذشته را فاش کرد.

وی در گفت وگویی در برنامه «سوال مباشر» در شبکه العربیه گفت: عربستان از سال 1990 بیش از 72 میلیارد دلار به صورت کمک های مختلف به لبنان کمک کرده است.

خوجه به کمک های گسترده عربستان به بانک مرکزی لبنان طی جنگ 2006 با اسرائیل اشاره کرد و نقش عربستان در بازسازی مناطق ویران شده در پی این جنگ را یادآور شد.

سفیر سابق عربستان در لبنان به برخی از کمک ها به این کشور از جمله بازسازی بیش از 36 هزار منزل در جنوب لبنان به ارزش 550 میلیون دلار و ایجاد سپرده صد میلیون دلاری در بانک مرکزی لبنان نیز اشاره کرد.

وی که در زمان جنگ مذکور سفیر عربستان در لبنان بود گفت عربستان در آن سال هزینه های تحصیل دانش آموزان لبنان را متقبل شد و کمپینی مالی را رهبری کرد که منجر به جمع آوری 105 میلیون دلار در سال 2006 شد.

اخیرا اظهارات «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان، پیش از آنکه به منصب وزارت برسد بحران آفریده است. وی درباره جنگ یمن گفته بود: جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود و حوثی ها از خود در برابر تجاوز خارجی دفاع می کنند.

این اظهارات بحران دیپلماتیکی بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری به وجود آورد و در پی آن عربستان، کویت، امارات و بحرین سفرا و دیپلمات های خود را از لبنان فراخوانده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

جرج قرداحی روز گذشته در پاسخ به درخواست از او برای استعفا در پی بحران دیپلماتیک پیش آمده بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری، گفت: به صندلی وزارت وابسته نیستم و هیچ کس را به چالش نخواهم کشید.

 


منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟