انتقاد شدید دوغو پریچک از سخنان اردوغان در ملاقات با جو بایدن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ب ه گزارش روزنامه جمهوریت، دوغو پرینچک رئیس حزب وطن/ حزب کارگر سابق با گرایشات سوسیالیستی ملی گرا از سخنان رجب طیب اردوغان هنگام بازگشت از اجلاس گروه بیست در رم گفت: آیا طبق گفته اردوغان ترکیه با آمریکا در لیبی، دریای مدیترانه شرقی همکاری خواهد کرد؟

دوغو پرینچک روز یکشنبه در میز گرد کانال تلویزیونی TVNET شرکت کرد و ازسخنان اردوغان درباره ” ترکیه با آمریکا در لیبی، دریای مدیترانه شرقی همکاری دو جانبه را تقویت خواهد کرد ” انتقاد کرد و گفت: واقعیت بزرگ ترکیه این است که ترکیه از سال 2014-2015 میلادی تا کنون، اختلافات خود را با آمریکا با استفاده از سلاح حل می کند.. سخنان اردوغان ” ترکیه با آمریکا در لیبی، دریای مدیترانه شرقی همکاری دو جانبه را تقویت خواهد کرد ” بسیار تعجب آور بود. ترکیه در چه زمینه هایی می تواند با آمریکا دردریای مدیترانه همکاری کند. در حالیکه آمریکا آشکارا از یونان حمایت می کند و شهر بندری دده آغاچ یونان را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است. آمریکا از طریق دریای سیاه و دریای مدیترانه ترکیه را تحت محاصره قرارداده است. تجمع نیروی نظامی و سلاح های آمریکا در یونان و جزایر یونان روزی منفجر و جنگ آغاز خواهد شد. زیرا سلاح ها را با هدف پوسیده شدن و زنگ زدن در جزایر یونان و دده آغاچ مستقر نکرده اند. آمریکا در سلانیک، لاریسا، فیلویچ، شمال جزیره کرت، جنوب قبرس، شمال عراق، گرجستان و اوکراین و از دریای سیاه تا دریای مدیترانه نیرو نظامی مستقر و ترکیه را محاصره کرده است. آمریکا با همراهی یونان در منطقه بلای جان ماست. آمریکا در افغانستان شکست خورده و با روسیه و چین که قدرتهای بزرگ هستند دچار تنش و درگیری است. آمریکا باید از منطقه خارج شود. ترکیه باید از معادلات جدید به خوبی به نفع خود بهره برداری کند. هیچ عنصر دیگری وجود ندارد که ترکیه را درمقابل آمریکا به زانو زدن وادار کند. ترکیه پیروز جنگ دوم آزادیبخش خواهد شد. اما کم هزینه تر شدن جنگ آزادیبخش دوم به اراده مصمم حکومت اردوغان بستگی دارد. اما سیاست مذبذب فعلی حکومت اردوغان اشتباه است.
آیا شاخص پیروزی و موفقیت ترکیه و منبع افتخار ترکیه این است که اردوغان توانسته است که یک ساعت و ده دقیقه با جوبایدن گفتگو کند؟ اظهار خشنودی و افتخار به خاطر ملاقات با جوبایدن توسط حکومت را بد قلمداد می کنم. افتخار کردن درباره ملاقات با بایدن متناسب با تاریخ ملت ترک و قدرت موجود ترکیه نیست و ناشی از احساس خود کم بینی است. زیرا ما شعار می دهیم: “ترک: به خود افتخار کن، تلاش کن و اعتماد کن”. نباید یک رهبر؛ با گفتمان خود اعتماد به نفس را نابود و احساس تحقیر به خود را ترویج کند. نشان دادن رفتاری مانند رفتار سلطان محمد فاتح، آلپ ارسلان و یا مانند آتاترک و سایر رهبران جنگ جهانی اول بنفع ترکیه است. من به سخنان اردوغان اعتراض می کنم. افتخار کردن به مذاکره یک ساعت و ده دقیقه اردوغان و بایدن توسط مطبوعات و رسانه های طرفدار و یا حکومت اردوغان و ترویج آن در افکار عمومی را عیبی بزرگ قلمداد کرده و محکوم می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟