چرا بایدن نیرو‌های آمریکایی را در سوریه نگه داشته است؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
هفته گذشته، نیروهای آمریکایی فعال در سوریه توسط پهپادهای مسلح مورد حمله قرار گرفتند که گفته می‌شود این اقدام توسط یک گروه شبهه نظامی مورد حمایت ایران انجام شده است.
به گزارش الجزیره، مقامات ارشد دولت بایدن تأکید کردند که وی قصد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را ندارد. این اشتباهی است که دیر یا زود شاید منجر به مرگ بیهوده نیروهای آمریکایی بیشتری شود. بایدن باید فوراً تمام نیروهای خود را از سوریه خارج کند.
در سال 2014، اوباما، رئیس جمهور وقت طرحی را برای پایان دادن به جنگ افغانستان و خروج تمام نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2016 اعلام کرد و گفت: «زمان آن رسیده است که نیزو‌هایی که بیش از یک دهه در در افغانستان بوده‌اند را برگردانیم.» وی همچنین خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها آموخته‌اند که پایان دادن به جنگ‌ها دشوارتر از شروع آن‌هاست. او یک سال بعد فهمید که این کار واقعاً خیلی سخت است.
در اکتبر 2015، اوباما حرف خود مبنی بر پایان دادن به جنگ و عقب‌نشینی را پس گرفت. وی تصمیم گرفت چنین اقدامی را به رئیس‌ جمهور بعدی بسپارد. با این حال، همانطور که «کریگ ویتلاک» از -واشنگتن پست- در اسناد افغانستان در سال 2019 فاش کرد، اوباما از عقب‌نشینی نیرو‌ها پشیمان شد، زیرا «وی با فشارهای شدیدی از سوی پنتاگون و تندرو‌های کنگره مواجه بوده است.»
اوباما تصمیم گرفت در مقابل این فشار‌ها ایستادگی نکند. سربازان آمریکایی بهای عدم پافشاری وی را با خون خود پرداختند؛ از سال 2016 تا زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، 77 آمریکایی کشته شده و 425 نفر دیگر نیز مجروح شدند. اگر اوباما در برابر فشار سیاسی مقاومت می‌کرد و کار درست را انجام می‌داد، از همه این تلفات جلوگیری می‌شد.
ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود سه بار اعلام کرد که نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند و دو بار تلاش نمود تا جنگ در افغانستان را به طور کامل پایان دهد. در همه موارد، ترامپ با مخالفت شدید اعضای ارشد کابینه و دستگاه امنیت ملی خود مواجه شد.
 
منبع:http://souriancss.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟