ترکیه از اتحادیه اروپا دورتر میشود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ژاله اوزگن تورک، ستون نویس روزنامه جمهوریت در یادداشت امروز خود در این روزنامه بر دور شدن ترکیه از اتحادیه اروپا و تغییر جایگاه این کشور در کمیسیون های اتحادیه از یک کشور نزدیک به کشوری خاورمیانه ای خبر داد.

اوزگن تورک نوشت: ترکیه به گروه کشورهای خاورمیانه و مال آفریقا منتقل شده است و برای همین هم اسم گروه به «همسایه های جنوبی و ترکیه» تغییر یافته است. اتحادیه اروپا در پاسخ به دلیل این اقدام آن را مساله داخلی اتحادیه دانسته است… اما به هر حال این نشان دهنده یک گسست دیگر در فرآیند روابط با اتحادیه اروپا برای ترکیه است. اگرچه صرفا اقدامی بروکراتیک و سمبولیک به نظر میرسد اما معنای این کار بزرگ است.
اوزگن تورک به استناد گفته های نماینده حزب جمهوری خلق در بروکسل ادامه داده است: عدم تمایل حزب عدالت و توسعه به عضویت در اتحادیه اشتهای مخالفان عضویت ترکیه در این اتحادیه را در اروپا نیز تحریک کرده است و آنها وارد کار شده اند. حزب حاکم، ترکیه را از برنامه های مختلف اتحادیه اروپا خارج کرده است. اجلاسیه های کمیسیون های مجلس ملی ترکیه با پارلمان اتحادیه اروپا متوقف شده است. اصلاحات دموکراتیک رها شده و با تن دادن به قراردادهای مربوط به مهاجران و پذیرش تامین مالی این کشور توسط اتحادیه خود را در مقام کشور ثالث قرار داد.

 

 

 

منبع:https://mersadcss.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟