منابع آگاه: مقتدی صدر در نجف اشرف میزبان جلسه نیروهای سیاسی شیعه خواهد بود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع آگاه خبر دادند که دور دوم مذاکرات سران تشکل‌های سیاسی شیعی نیمه این هفته در منزل «مقتدی صدر» در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

نشریه «الشرق الاوسط» به نقل از منابع آگاه خبر داد که دور دوم مذاکرات سران تشکل‌های سیاسی شیعی نیمه این هفته در منزل «مقتدی صدر» در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در اواسط این هفته، «هادی العامری» در رأس هیئتی به نجف اشرف خواهد رفت تا آنچه در حکم دور دوم مذاکرات چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با صدر است را آغاز کند.

این گزاش افزوده که هدف از این مذاکرات پشت سر گذاشتن بحران سیاسی ناشی از نتایج انتخابات پیش از موعد عراق است که در 10 اکتبر 2021 برگزار شد.

این منابع تأکید کرده‌اند که قرار است در این دیدار موضوع تشکیل دولت جدید و طرف‌های مشارکت‌کننده در آن و نحوه ائتلاف با گروه‌های خارج از چارچوب هماهنگی بررسی شود.

روز پنج‌شنبه جلسه چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با حضور مقتدی صدر به میزبانی هادی العامری در بغداد برگزار شد.

«احمد المطیری»، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر، درباره آنچه در این نشست گذشت، گفت که سخن اصلی صدر در این نشست دعوت به تشکیل دولت اکثریت ملی و مبارزه با فساد و مجازات مفسدان در همه دولت‌های سابق بوده است.

او گفت که صدر در این جلسه تأکید کرده که اگر گروه‌های سیاسی عضو چارچوب هماهنگی تمایل به شرکت در دولت اکثریت دارند باید سلاح گروه‌های مسلح را تحویل دهند و مفسدان را هم محاکمه کنند.

به گفته المطیری، صدر در این جلسه صلح داخلی در عراق را خط قرمز خوانده و تأکید کرده که خودداری مرجعیت عالی شیعه از دیدار با چهره‌های سیاسی نشانه عدم رضایت مرجعیت از عملکرد آنهاست.

رئیس هیئت سیاسی جریان صدر تأکید کرد که صدر در این جلسه از همه سران سیاسی شیعه عراق خواسته که پیام محبت و عذرخواهی از مرجعیت و ملت عراق صادر کنند و به منظور نجات عراق برای تشکیل دولت اکثریت سیاسی ملی اقدام کنند.

با وجود تأکید صدر بر تشکیل دولت اکثریت ملی و عدم مشارکتش در دولت توافقی، نیروهای چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه بر لزوم تشکیل دولت توافقی تأکید کرده اند.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟