482 روز در قرنطینه، در کاخ ملک سلمان در نیوم چه می گذرد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
482 روز پیاپی است که ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، در کاخ خود در شهر صحرایی نیوم در شمال غرب عربستان به سر می‌برد.

482 روز پیاپی است که ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، در کاخ خود در شهر صحرایی نیوم در شمال غرب عربستان به سر می‌برد.

به گزارش «بیزنس اینسایدر»، حضور طولانی ملک سلمان (85 ساله) در این کاخ به شایعات درباره وضعیت سلامتی وی دامن زده است.

این گزارش به نقل از «شماری از کارشناسان» تأکید کرده که ملک سلمان به عوارض «پیشا زوال عقل» دچار شده، هرچند وضعیت واقعی سلامتی وی جز مسائل به شدت محرمانه در عربستان است.

در سال 2015، مسئولان دربار عربستان به «واشنگتن پست» گفتند که پادشاه مطلقا دچار زوال عقل یا هر مشکل دیگری که فعالیت ذهنی او را با آسیب مواجه کند دچار نیست.

پادشاه عربستان در ژوئیه 2020 تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت و پس از آن در 12 اوت 2020 اعلام شد که برای استراحت و طی دوره نقاهت به نیوم منتقل شده است.

این انتقال همزمان با اوج گرفتن شیوع کووید ـ 19 بود. ملک سلمان در تمام این مدت در جلسات هیئت دولت به صورت مجازی حاضر می‌شود.

در تازه ترین جلسه هیئت دولت عربستان که روز سه‌شنبه به ریاست ملک سلمان و البته به صورت مجازی برگزار شد، سفر رئیس جمهوری فرانسه به عربستان و موضوع کرونا و موشک‌های انصار الله به عربستان بررسی شد.

«برنارد هیکل»، کارشناس مسائل عربستان در دانشگاه پرینستون، تأکید می‌کند که علت حضور پادشاه در نیوم امنیت این منطقه و دور از دسترس بودن پادشاه است.

با اینکه پادشاه عربستان عملا در «قرنطینه شبه‌دائم» به سر می‌برد، او از بهترین خدمات درمانی برخوردار است. از جمله، به گفته منابع آگاه، 12 پزشک متخصص از بیمارستان «کلیولند کلینیک» به صورت تمام وقت وضعیت سلامتی او را زیر نظر دارند.

این بیمارستان که در امریکاست از دهه 1980 به رؤسا و سران کشورهای جهان خدمات درمانی می‌دهد.

هیکل می‌گوید: «پیش‌بینی نزدیک بودن زمان وفات پادشاه عربستان بار دیگر بالا گرفته، همیشه می‌گویند تا قبل از پایان سال می‌میرد».

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟