دولت قانون: اگر با صدر درباره دولت توافقی به تفاهم نرسیدیم، مقتدی اپوزیسیون را تشکیل دهد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سخنگوی ائتلاف دولت قانون ضمن تأکید بر اتحاد و انسجام اعضای چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه، گفت که دولت آینده عراق را همین گروه تشکیل خواهد داد.

سخنگوی ائتلاف دولت قانون ضمن تأکید بر اتحاد و انسجام اعضای چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه، گفت که دولت آینده عراق را همین گروه تشکیل خواهد داد.

«بهاء النوری»، سخنگوی ائتلاف دولت قانون، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که بعد از تأیید نهایی نتایج انتخابات عراق مذاکرات جدی برای تشکیل دولت جدید آغاز خواهد شد.

او گفت که هنوز بسیاری از نمایندگان مستقل تصمیم خود را درباره انضمام به ائتلاف‌ها نگرفته‌اند و برخی از آنان هم توافقاتی با برخی گروه‌های سیاسی دارند که بعد از تأیید نتایج، آن توافقات اجرا خواهد شد.

النوری گفت که ائتلاف دولت قانون به تنهایی وارد مذاکره با دیگر گروه‌های سیاسی نمی‌شود بلکه به صورت متحد با دیگر نیروهای عضو چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعه وارد عمل می‌شود و در هفته جاری شاهد تشکیل کمیته‌ای خواهیم بود که با همه طرف‌ها از جمله کردها و جریان صدر وارد مذاکره شود.

او تأکید کرد که تشکل‌های سیاسی عضو چارچوب هماهنگی کاملا متحد هستند و از این چارچوب جدا نخواهند شد.

وی افزود که چه جریان صدر راضی باشد چه نباشد، چارچوب هماهنگی به صورت یک گروه متحد برای تفاهم با دیگر گروه‌ها عمل خواهد کرد.

به گفته سخنگوی ائتلاف دولت قانون، هیئت مذاکره‌کننده چارچوب هماهنگی فعالیت خود را از بغداد آغاز می‌کند و سپس به اربیل می‌رود و سپس با نیروهای سیاسی پیروز در انتخابات وارد مذاکره می‌شود تا از رویکرد و دیدگاه سیاسی آنها مطلع شود.

او تأکید کرد که اکثر نیروهای سیاسی تمایلی به رفتن به اپوزیسیون داخل مجلس ندارند و همه می‌خواهند در حکومت سهیم باشند.

النوری افزود که هیئت چارچوب هماهنگی با جریان صدر درباره مشارکت در دولت توافقی مذاکره می‌کند و اگر این توافقات به نتیجه نرسید، جریان صدر می‌تواند به اپوزیسیون داخل مجلس برود.

او گفت که اگر نشست چارچوب هماهنگی به میزبانی مقتدی صدر در نجف اشرف در سطح سران باشد نوری المالکی در آن مشارکت خواهد کرد اما اگر در سطح کمیته‌های مذاکره ‌کننده باشد وی حضور نخواهد داشت.

روز گذشته «سعد المطلبی»، از سران ائتلاف دولت قانون، خبر داد که «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون به جلسه‌ای که در منزل صدر برگزار می‌شود، دعوت نشده است.

المطلبی افزود که صدر فقط از هادی العامری دعوت کرده و هدف از جلسه تشکیل کمیته های مشترک برای مذاکرات مربوط به تشکیل دولت جدید است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟