ضعف بایدن روسیه و چین و ایران را جسور می‌کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دیدار مجازی روز سه‌شنبه بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین را می‌توان به عنوان آخرین بررسی‌ها قبل از یورش سربازان روسیه به اوکراین در نظر گرفت.

بایدن از زمان رسیدن به قدرت چیزی جز ضعف از خود نشان نداده است. «ولودیمیر زلنسکی»-رییس‌جمهور اوکراین- وقتی که تهدید کرد هر گونه یورشی به کشورش توسط نیروهای روسی را «نقش بر آب می‌کند»، شجاعانه‌تر از رییس جمهور آمریکا عمل کرد.

ببینید بعد از پایان یافتن ریاست جمهوری دونالد ترامپ، جهان چقدر تغییر کرده است. بایدن فرمان خروج سریع از افغانستان را صادر کرد و تمام کاری که دولت آمریکا توانست انجام دهد این بود که در مورد خروج سریع بسیاری از سربازان لاف‌زنی کند در حالی که 13 نفر از پرسنل نظامی در روزهای پایانی کشته شدند و مترجمین و آمریکایی‌ها در آنجا رها شده بودند.

چین برای نخستین بار است که یک پایگاه دریایی را در اقیانوس اطلس و نزدیک به سواحل آفریقا می‌سازد. هم‌چنین، پکن پروازهای نظامی خود را بر فراز تایون افزایش داده است. واکنش بایدن این بود که اعلام کند مقامات دولتی را به المپیک 2022 پکن نخواهد فرستاد. این کار نمی‌تواند باعث ترس چین شود.

به نظر می‌رسد که ایران برنامه هسته‌ای خود را به سمت تولید تسلیحات هسته‌ای پیش می‌برد.

در سرمقاله روزنامه وال استریت ژورنال آمده است: «چین با نقض تحریم‌های آمریکا نفت ایران را می‌خرد اما آمریکا کاری در مورد آن انجام نمی‌دهد. یک مقام دولت بایدن گفت که این کار به بهترین وجه “دیپلماتیک” انجام شد و رییس جمهور این موضوع را مستقیماً به شی جین‌پینگ در میان گذاشت. آقای بایدن کارزار فشار حداکثری آقای ترامپ را علیه برنامه هسته‌ای ایران تضعیف کرد و چیزی جز التماس‌های دیپلماتیک به جای آن نگذاشته است.»

اگر پوتین به اوکراین حمله کند، اگر چین به تایوان حمله کند، اگر ایران به بمب هسته‌ای برسد، اگر دیکتاتور کره شمالی کیم جونگ اون تصمیم به حرکت به سمت کره جنوبی بگیرد، تمام این موارد توسط آنها می‌توانست مورد بازنگری قرار بگیرد اگر آمریکا رییس جمهور قدرتمندی می‌داشت.

 

منبع:http://souriancss.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟