تحلیلگر امریکایی: 2500 نظامی امریکایی به عنوان مستشار نظامی در عراق باقی ماندند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک تحلیلگر امریکایی با اشاره به اینکه 2500 نظامی امریکا به عنوان مستشار نظامی به فعالیت خود ادامه می دهند، گفت اگر دولت عراق بخواهد آنها نیز خارج می شوند.

«گابریل سوما»، تحلیلگر امریکایی تاکید کرد 2500 نظامی امریکایی در عراق به عنوان مستشار نظامی باقی ماندند.

وی در گفت وگو با برنامه تلویزیونی «حوار الدوله» که شب گذشته از شبکه ماهواره ای الفرات پخش شد، گفت: حضور امریکا در عراق در سال 2014 بنا به درخواست دولت عراق بود و به نظر دونالد ترامپ، خروج نیروهای امریکایی از عراق در سال 2011 به حمله داعش به بیش از یک سوم اراضی عراق منجر شد.

سوما در ادامه افزود: نیروهای نظامی از آن زمان تاکنون در عراق حضور داشتند و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا در کاخ سفید خروج نیروهای امریکایی از عراق و نیروهای با ماموریت غیررزمی را خواستار شد.

این تحلیلگر امریکایی همچنین تصریح کرد: پایگاه های نظامی در عراق متعلق به امریکا نیست بلکه کاملا عراقی است و بایدن مخالفتی با درخواست خروج نیروهای امریکایی نداشته است، نیروهایی که 250 هزار نظامی عراقی از جمله برای مبارزه با داعش آموزش دادند.

وی با اشاره به اینکه عراق به داده های اطلاعاتی برای شناسایی تحرکات داعش نیاز دارد توضیح داد هنگامی که عراق جنگنده می خرد، خدمات نگهداری از آن را نیز می خرد و نیروهای باقیمانده امریکایی در واقع از جنگنده ها نگهداری می کنند و نقاط تحرکات داعش را اعلام و به دستور الکاظمی آنها را هدف قرار می دهند.

سوما با بیان اینکه بنابر اعلام پنتاگون، 2500 نظامی امریکایی در عراق به عنوان مستشار نظامی فعالیت می کنند، گفت اگر دولت عراق بخواهد آنها نیز خارج می شوند.

تحلیلگر امریکایی در پایان گفت اگر عراق نیروهای اطلاعاتی کافی داشت، داعش نمی توانست کشور را اشغال کند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟