شکست چشمگیر حزب بوریس جانسون در یک انتخابات میان‌‌دوره‌ای

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس عوام در حوزه انتخابیه شمال شراپشایر در مرکز بریتانیا نامزد حزب محافظه‌کار شکست خورد. این منطقه چندین دهه پایگاه محافظه‌کاران به شمار می‌رفت. این شکست سختی برای بوریس جانسون به شمار می‌رود.

 

در انتخابات میان‌دوره‌ای برای تعیین یک نامزد مجلس عوام در شمال شراپشایر، هلن مورگان، نامزد لیبرال دموکرات با نزدیک به ۶۰۰۰ رای بیشتر بر نیل شاستری هارست، نامزد حزب محافظه کار پیروز شد. میزان مشارکت مردم در این انتخابات ۴۶،۳ درصد اعلام شد که نسبت به انتخابات دور قبل در سال ۲۰۱۹ با ۶۲،۹ درصد مشارکت بسیار پایین بود. 

در آن زمان، اوئن پاترسون، نماینده محافظه کار، با اکثریت چشمگیری پیروز شده بود. انتخابات میان‌دوره‌ای به این دلیل برگزار شد که پترسون پس از ۲۴ سال حضور در پارلمان به دلیل یک رسوایی لابی‌گری مجبور به استعفا شد.

در آغاز ماه نوامبر، بوریس جانسون وارد ماجرای پاترسون شد و تلاش کرد تا پیگیری پرونده علیه او را متوقف کند. از آن زمان، فشار بر خود جانسون نیز افزایش یافت. او روز سه‌شنبه این هفته در یک رأی گیری در مجلس سفلی دچار شکست سنگینی شد. تقریبا ۱۰۰ نفر از نمایندگان حزب محافظه کار به قوانین جدید دولت وی در مورد کرونا رای ندادند.

جانسون و دولت او در درون صفوف خود به دلیل نقض قوانین کرونا مورد انتقاد جدی قرار گرفته‌اند. به‌ویژه گزارش‌های مربوط به جشن کریسمس توسط نزدیک‌ترین کارمندان جانسون در سال گذشته در بحبوحه مقررات قرنطینه کرونا باعث خشم مردم شد.

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟