سوءقصد به نخست‌وزیر عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حمله پهپادی نافرجام به منزل مصطفی الکاظمی
حمله پهپادی نافرجام به منزل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، تنها آخرین تحرکات تنش‌آمیز در کارزار خشونت‌آمیز مداوم شبه‌نظامیان موردحمایت ایران در عراق است.

حمله پهپادی نافرجام به منزل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، تنها آخرین تحرکات تنش‌آمیز در کارزار خشونت‌آمیز مداوم شبه‌نظامیان موردحمایت ایران در عراق است.

این در پی یک سری حملات به سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی در منطقه توسط این گروه‌ها با استفاده از پهپادهای پیشرفته ارائه‌شده توسط ایران انجام شد. این حملات همچنین در پی انتخاباتی صورت می‌گیرد که در آن مردم عراق قاطعانه به رد نفوذ این شبه‌نظامیان و به طور گسترده‌تر، تلاش‌های تهران برای تبدیل کشورشان به یک کشور تابعه (نائب) رأی دادند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این عملیات با اطلاع ایران توسط کتائب حزب‌الله و عصائب اهل الحق انجام گردیده است.

این شبه‌نظامیان پول، تسلیحات پیشرفته و جهت‌گیری استراتژیک را از تهران دریافت می‌کنند. بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها بدون رضایت حامی خود یک حمله وقیحانه علیه دولت عراق انجام دهند.

در این راستا، ایالات‌متحده باید با شرکای عراقی – در صورت لزوم – بی‌سروصدا کار کند تا شبه‌نظامیان را به حاشیه راند، آن‌ها را تحت کنترل دولت درآورد و فعالیت‌های اهریمنی ایران را در عراق کاهش دهد. مهم‌تر از همه، ایالات‌متحده باید آماده تحمیل هزینه‌های معنادار به تهران باشد تا از حملات بیشتر نظام ایران و گروه‌های نیابتی‌اش جلوگیری کند.

تمایل دولت جو بایدن برای بازسازی توافق هسته‌ای ایران نباید باعث شود که اقدامات تروریستی علیه شهروندان و شرکای ما نادیده گرفته شود.

این گزارش در بخش پایانی اشاره می‌کند:

«این حمله می‌تواند فرصتی را برای دولت عراق فراهم کند تا شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران را که سال‌ها با خشونت از مردم عراق اخاذی و سرکوب کرده‌اند، مهار کند.

پیروزی صدر، رهبری عراق را با محبوبیت و حمایت کافی از سوی مردم عراق ارتقا داد تا قوانین یا اصلاحات دیگری را انجام دهند که می‌تواند وضعیت این شبه‌نظامیان را به‌عنوان عنصر مستقل نیروهای امنیتی عراق تغییر دهد یا بودجه حدود 2.4 میلیارد دلار آن‌ها را کاهش دهد.

درحالی‌که چنین اقدامی ممکن است موفق نباشد، اما تهدید آن می‌تواند شبه‌نظامیان را تحت‌فشار قرار دهد تا فعالیت‌های مخرب خود را کاهش دهند.»

 

 

https://ecfr.eu/article/iraqis-vote-to-restrain-armed-groups/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟