تداوم روند رو به رشد جریان راست افراطی آلمان در سطح غیرحزبی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
تداوم روند رو به رشد جریان راست افراطی آلمان در سطح غیرحزبی

جریان راست افراطی در آلمان علی ­رغم کاهش میزان آرای حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات اخیر در مهر ماه همچنان در حال رشد است و این امر همزمان با افزایش هواداران تئوری ­های توطئه و مخالفان واکسیناسیون بوده است.

برای مثال گروه نئونازی آلمانی موسوم به «راه سوم» که چند صد عضو دارد توجه بین‌ المللی گسترده­ ای را به خود جلب نموده است. خصوصا پس از مناقشات اخیر بحران پناهجویان در بلاروس و ورود تعدادی از پناهجویان از طریق لهستان به آلمان این گروه فعالیت خود را تشدید کرده است. در ایالت براندنبورگ این گروه با گردآوری هواداران سعی نمود تا از ورود مهاجران به کشور جلوگیری کند.

هواداران جریان راه سوم خواهان توقف روند پناهندگی و مهاجرت بی رویه خارجی ها به این کشور هستند

گروه راه سوم در واقع انشعابی از حزب راست افراطی ناسیونال دمکرات آلمان (NPD) است .آژانس اطلاعات داخلی آلمان در آخرین گزارش خود اعلام نموده است که این گروه  600 عضو در سراسر آلمان دارد. این گروه نام خود را از اصطلاح “راه سوم” در سیاست آلمان گرفته است. همانطور که در برنامه 10 ماده ای خود بیان می کند: “هدف آن ایجاد یک سوسیالیسم آلمانی به دور از سرمایه­ داری استثمارگر و همچنین کمونیسم برابری ­طلب است.” 

کلاوس آرمستروف، بنیانگذار جریان راست افراطی راه سوم

این حزب از نظر ایدئولوژیک به جناح «چپ» از  نازی ­ها نزدیک است و طرفدار ملی ­کردن تمام صنایع آلمان، خدمات عمومی و رفاه اجتماعی، بانک ­ها و شرکت ­های بزرگ است. با این حال رگه­ های نژادپرستی بیولوژیک را به شکل واضح می­ توان در این گروه مشاهده کرد. علاوه بر این، راه سوم آشکارا مشروعیت مرزهای آلمان پس از جنگ جهانی دوم را زیر سؤال می ­برد و خواستار «بازیابی مسالمت ­آمیز آلمان بزرگ با مرزهای رایش» است.

این گروه همچنین معتقد است که فعالیت­های خود را به سه «بخش مبارزاتی» تقسیم کرده است: «مبارزه سیاسی»، «مبارزه فرهنگی» و «مبارزه برای جامعه». مبارزه سیاسی شامل انتخابات است، در حالی که مبارزه فرهنگی به عنوان “حفظ آداب و رسوم آلمانی” تعریف می­ شود. مبارزه برای جامعه شامل تلاش ­هایی در قالب فعالیت های خیریه، از جمله کمک به بی­ خانمان ­ها (فقط آلمانی) و سازماندهی فعالیت ­های ورزشی و امثالهم است.

راه سوم همچنین در تظاهرات علیه اقدامات قرنطینه ­ای دولت آلمان برای مقابله با ویروس کرونا و انتشار نظریه­ هایی در مورد کم اهمیت جلوه دادن این بیماری همه گیر فعالیت داشته است. این جریان همچنین در مقاله ­ای که در سال 2020 در وب سایت خود منتشر کرد اظهار داشت که این بیماری همه­ گیر توسط صندوق بین­المللی پول و بانک مرکزی اروپا پخش شده است. اخیرا راه سوم “گشت ‌های ملی” مخفیانه ­ای را در شهرهای آلمان ایجاد کرده که به گفته خود آن ­ها، برای محافظت از مردم آلمان در برابر جنایتکاران خارجی است. لازم به ذکر است در بررسی پدیده مهم راست افراطی معمولا به لایه ­های زیرین و سطوح غیرحزبی کمتر توجه می شود.

راهپیمایی هواداران راه سوم در اعتراض به اعمال محدودیت های کرونایی دولت آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟