جنگ ثروت برای فتح کنگره

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

بیش از یک سال قبل از انتخابات 2022 ، مبلغ سرسام‌آوری در نبرد برای مجلس نمایندگان و سنا ایفای نقش می‌کند، زیرا جمهوریخواهان با توجه به محدودیت انتخابات ، در اولین انتخابات میان دوره ای تحت رهبری بایدن ، شانس خود را برای تصاحب هر دو مجلس در اختیار دارند.

مجموع صندوق‌های ذخیره مبارزاتی مجلس نمایندگان برای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بالغ بر 128 میلیون دلار در بانک است؛ بیش از دو برابر این مبلغ در سال 2020 و بسیار فراتر از هر دور قبلی. اعضای ارشد مجلس در حال حاضر 1 میلیون دلار یا بیشتر در هر سه ماهه کمک مالی جمع آوری می کنند و بیش از دوجین سناتور و نامزد سنا از این حد عبور کرده‌اند.کاندیداها یکی پس از دیگری و خود احزاب ، مبالغ رکوردشکنی ثبت می کنند ؛ حتی در حالی که شکل اکثر حوزه‌های انتخابیه مجلس نمایندگان در سراسر کشور به دلیل تأخیر در ترسیم مجدد مرزبندی‌ها هر ۱۰ سال یکبار در حال تغییر است.

در جورجیا، سناتور دموکرات رافائل وارنوک، بیش از صدهزار دلار در روز، طی سه ماه گذشته و مجموعاً 9.5 میلیون دلار تراکنش را ثبت کرد. اما رقیب جمهوری خواه او ، هرشل واکر ، بازیکن سابق فوتبال که توسط دونالد جی ترامپ ، رئیس جمهور سابق ، ترغیب به مشارکت شده بود ، طی کمی بیش از یک ماه 3.7 میلیون دلار جمع آوری کرد و رقابتی گران‌قیمت و به طور بالقوه پرتنش را در آن ایالت کلیدی از هم‌اکنون به راه انداخت. سیاستمداران هر دو حزب با شدت و شتاب در تلاش برای گسترش پایگاه های آنلاین برای اهدا کنندگان مالی خود هستند؛ در حالی که همزمان از چک های هنگفت خیرین ثروتمند سود میبرند. در تلاش جمهوری خواهان برای بازپس‌گیری سنا حضور ترامپ در پالم بیچ ، فلوریدا، یادآور تداوم جایگاه وی در محوریت حزب جمهوریخواه بود. اسکات رید ، استراتژیست قدیمی جمهوریخواه گفت: « با وجود اینکه ترامپ همچنان در مورد سال 2020 صحبت می کند، جامعه اهداکنندگان با این واقعیت چشم به این واقعیت می‌گشایند که حزب جمهوری خواه در سال 2022 فرصتی تاریخی دارد».

پول به تنهایی در رقابت های سیاسی به ندرت تعیین کننده بوده است ، به ویژه هنگامی که هر دو طرف دارای پول یکسان هستند. اما حجم زیاد بودجه سیاسی که در گزارش های کمیسیون انتخابات فدرال که روز جمعه توسط نامزدهای مجلس نمایندگان و سنا ارائه شده و توسط احزاب اعلام شده است ، نشان می دهد که سهم فزاینده ای از انتخابات آمریکا در آن وجود دارد، برای رقابتی که جابجایی یک کرسی سنا می تواند تریلیون ها دلار از هزینه های فدرال را جابجا کند.

رأی دهندگان در این کشور از زمان آغاز دوران ترامپ مشغول فعالیت‌های سیاسی بطور فزاینده قطبی‌شده بوده اند و سهولت انتقال این انرژی به کمک های مالی آنلاین نحوه تأمین بودجه کمپین ها را احیا می کند. بسترهای تسویه حساب آنلاین مبالغ اهدایی برای دو طرف با نام‌های اقدام آبی (ActBlue) و برد قرمز (WinRed)، در مجموع بیش از 450 میلیون دلار در سه ماهه سوم پردازش را ثبت کرده‌اند.

سیل نقدینگی می تواند میدان نبرد سیاسی 2022 را گسترش دهد و منجر به موجی بی وقفه از تبلیغات برای آمریکایی هایی شود که در مناطق و ایالت های نوساز زندگی می کنند. در واقع جنگ های تبلیغاتی از قبل آغاز شده اند. گروه های وابسته به دموکرات ها و جمهوری خواهان میلیون ها دلار برای شکل دادن به افکار عمومی در مورد بسته هزینه ای که در حال حاضر در کنگره مورد بحث است، خرج می کنند. قابل ذکر است که برخی از بالاترین مبالغ جمع آوری شده با کمک های مالی در هر دو حزب برای نامزدهای سیاه پوست هستند.از نظر تاریخی حزب خارج از قدرت در اولین انتخابات میان دوره ای رئیس جمهور جدید به خوبی عمل کرده‌اند و جمهوری خواهان افزایش تورم ، گام های اشتباه در افغانستان و کاهش رتبه محبوبیت بایدن را دلیل چشم انداز روشن سال 2022 می دانند. سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی با اشاره به اکثریت شکننده دموکرات ها در این مجلس گفت: بازپس گیری مجلس سنا که به طور مساوی بین 50 دموکرات و 50 جمهوری خواه تقسیم شده است، بستگی به جذب بیشتر جمهوری خواهان درجه یک ، مانند فرماندار کریس سانونو از نیوهمپشایر دارد.در مجلس نمایندگان ، انتظار می رود مسیر اکثریت توسط رای دهندگان حومه شهری تعیین شود  که در زمان دولت ترامپ به شدت به سمت حزب دموکرات رفتند.جسی فرگوسن ، استراتژیست دموکرات که درباره مبارزات انتخاباتی مجلس نمایندگان کار کرده است ، خاطرنشان کرد که نقش اصلی را مناطق حومه شهری، مناطقی که 15 سال پیش بیشتر روستایی بودند، دارند و این‌ هزینه مبارزات انتخاباتی را افزایش داده است. خرید تبلیغات برای رسیدن به رای دهندگان حومه‌نشین، مستلزم تبلیغات در بازارهای گران قیمت تلویزیون شهری است. فرگوسن گفت: نکته مثبت این است که ائتلاف دموکرات ها در حومه شهرها ساخته شده است. نکته منفی منابع قابل بکارگیری در فیلادلفیا و شیکاگو و لس آنجلس و میامی است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟