درخواست رهبران دربند فتح از ابومازن برای تعویق برگزاری انتخابات و پیاده‌سازی نظام انتخاباتی امریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شماری از رهبران دربند جنبش فتح در نامه‌ای خطاب به ابو مازن ضمن درخواست تعویق زمان انتخابات، از وی خواستند همانند نظام انتخاباتی امریکا، رئیس و معاون وی در یک لیست نامزد شوند.

شماری از رهبران دربند جنبش فتح در نامه‌ای خطاب به «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته مرکزی فتح به دلیل ممانعت اسرائیل از برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس خواستار تعویق انتخابات و اصلاح قانون آن شدند به طوری که همانند نظام انتخاباتی امریکا، رئیس جمهوری و معاون وی توسط مردم انتخاب شوند تا اینگونه ابومازن نامزد ریاست تشکیلات خودگردان و «مروان البرغوثی»، از رهبران دربند فتح، نامزد معاون رئیس تشکیلات شود.

بر اساس اطلاعات موجود، برخی از اسرای جنبش فتح در زندان‌های اسرائیل ابتکار مذکور را به محمود عباس (ابومازن) و «حسن الشیخ»، از رهبران این جنبش ارسال کرده‌اند و ابومازن قول داده است این ابتکار را در نشست آتی اعضای کمیته مرکزی فتح مطرح کند.

در همین رابطه، منابع آگاه به العربی الجدید گفتند: نسخه‌ای از این ابتکار برای مروان البرغوثی ارسال شده است و منتظر پاسخ وی هستیم.

این ابتکار اساسا برای حل اختلافات و تناقضات پررنگ در جنبش فتح و تعدد فهرست‌های انتخاباتی این جنبش مطرح شده است اما هیچ راهکاری درخصوص بحران برگزاری انتخابات قانونگذاری در بیت المقدس ارائه نمی دهد.

بر اساس این ابتکار، باید در موضوع اخراج «ناصر القدوه» از جنبش فتح و تلاش برای بازگرداندن وحدت و ارائه فهرست انتخاباتی واحد بازبینی شود.

رهبران دربند فتح همچنین پیشنهاد کرده‌اند که رئیس تشکیلات خودگردان دستورالعمل و حکمی صادر کند که بر اساس آن، همانند نظام انتخاباتی امریکا، رئیس و معاون وی باهم در یک لیست نامزد شوند تا با این ابتکار، ابومازن به عنوان رئیس تشکیلات و البرغوثی به عنوان معاون وی نامزد و اختلافات در این باره حل شود.

پیش از این منابعی خبر دادند که ناصر القدوه از سران فتح خواهان پیوستن به ائتلافی تحت رهبری «مروان البرغوثی» برای تشکیل فهرستی مستقل به منظور رقابت در انتخابات قانون‌گذاری است که فرماندهان نظامی دوران یاسر عرفات در آن حضور دارند؛ افرادی که با روی کار آمدن ابومازن مورد بی‌مهری قرار گرفتند و به حاشیه رانده شدند.

در همین رابطه، منبعی آگاه از اعضای ارشد فتح گفت: القدوه پیش از نشست کمیته مرکزی، تماس‌هایی از طرف رهبران مهم فتح برای تاسیس فهرستی مستقل به ریاست خود وی به منظور حضور در انتخابات قانون‌گذاری دریافت کرده است که در این فهرست، نبیل عمرو، قدوره فارس، حاتم عبدالقادر، حسام خضر و دیگر رهبران پیشین این جنبش حضور دارند که در دوران ابومازن کنار گذاشته‌ شدند.

مرحله اول انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 اوت و انتخابات مجلس ملی پس از تفاهمات داخلی تا حداکثر ژوئیه 2021 برگزار خواهد شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟