دعوت عراق از 75 سازمان و کشور عربی و خارجی برای نظارت بر انتخابات

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عراق 75 دعوت نامه به سفارت کشورهای عربی و خارجی و سازمان های بین المللی برای نظارت بر فرآیند انتخابات زودهنگام ارسال کرد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق امروز جمعه از 75 کشور و سازمان دعوت کرد برای نظارت بر انتخابات زودهنگام عراق که قرار است در 10 اکتبر 2021 برگزار شود، کمک کنند.

در همین رابطه «جمانه الغلای»، سخنگوی کمیساریای انتخابات عراق ضمن تاکید بر هماهنگی با وزارت امور خارجه عراق در این زمینه، در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) افزود: 75 دعوت نامه به سفارت کشورهای عربی و خارجی و سازمان های بین المللی برای نظارت بر فرآیند انتخابات عراق ارسال شد.

وی اشاره کرد که برخی از سفارت ها در عراق اقدام به تنظیم برنامه هایی برای دیدن از کمیساریای عالی انتخابات می کنند و بیان کرد کمیته ناظران بین المللی به ریاست رئیس اداره انتخابات درخواست هایی برای پاسخ به درخواست های برخی از سازمان های بین المللی و سفارت های عربی و خارجی دریافت می کند.

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات با اشاره به اینکه کمیساریای گام بلندی در خصوص آمادگی برای انتخابات برداشته است توضیح داد که کمیساریای عالی انتخابات کار خود را با نوسازی کارت های بایومتریک، ثبت نام، توزیع کارت رای دهندگان، پذیرش فهرست نامزدها، ثبت نام ائتلاف های سیاسی و احزاب، تنظیم برگه رای، برنامه ریزی دستگاه ها، بازسازی و نگهداری از دستگاه های الکترونیکی و فرستنده ها آغاز کرد.

وی با بیان اینکه کمیساریای انتخابات آماده رای گیری است اشاره کرد که این کمیساریای درخواستی در خصوص امکان برگزاری انتخابات شورای استان ها با انتخابات پارلمانی دریافت کرد که این موضوع به جوانب فنی و مالی نیاز دارد که آسان نیست.

دولت و مجلس عراق بر لزوم نظارت بین المللی تأکید می کنند که می تواند به مشروعیت نتایج انتخابات در خارج از کشور کمک کند.

گفتنی است، از آنجایی که «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در 27 ژانویه، اعلام کرد که درخواستی را زمینه نظارت بر انتخابات به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است، برخی نیروهای سیاسی عراق اقدام به رویارویی با دولت در خصوص درخواست نظارت بین المللی بر انتخابات زودهنگام کردند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟