نقطه مشترک بین دو پیام حزب الله برای اسرائیل و سپاه پاسداران برای آمریکا چیست؟ 

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
هفته گذشته، دو برخورد غیر مستقیم اتفاق افتاد، که هر یک از انها، دارای ابعاد نظامی استراتژیکی است که نیاز به تامل دارد. 

🔹حادثه اول، در دریای عمان بود، جایی که آمریکایی ها ادعا کردند کشتی هایشان در معرض نزدیکی تحریک آمیزی از سوی قایق های ایرانی قرار گرفته اند
🔹حادثه دوم، در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی است که یگانهای مرزبان وابسته به دشمن صهیونیستی، از کشف سه مسیر مخفی در نوار مرزی خود با لبنان خبر داده و ادعا کردند این مسیرها توسط حزب الله ایجاد شده است.

🔹وجوه شباهت و ارتباط استراتژیک بین پیامهای این دو حادثه را می توان براساس این معادله به یکدیگر ارتباط داد:
🔹در مورد حزب الله می توان گفت که وارد بازدارندگی فعال با دشمن صهیونیستی شده است و می تواند به نوارهای مرزی آن رسیده و شکاف هایی در آن ایجاد کند، علاوه بر اینکه نقاطی را برای تمرکز ورود عناصر مقاومت به الجلیل، تامین کند، بدین معنا، می توانیم شاهد مقابله مستقیم و تاثیرات آن بر شهرک نشینان اسرائیلی باشیم.

🔹در این شرایط، سلاح های اسرائیلی دیگر به کارش نمی آید و پیام حزب الله از نفوذ به نوار مرزی با فلسطین ان است که می تواند با موشکهای خود حتی به کوچه ها و منازل شهرک نشینان اسرائیل مسلط شده و توان بازدارندگی خود را به حداکثر برسانند.

🔹در مورد ایران، با بقای نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز و سواحل خلیج عدن و دریای عرب، یعنی منطقه مانور قایقهای سپاه پاسداران، تهران دیگر نیازی به تمرکز بر استراتژی ساخت موشکهای پیشرفته و پهپادها ندارد، به این دلیل که نیروهای دریای آمریکا در تیر رس نیروی دریایی ایران قرار گرفته اند.

🔹به این ترتیب، آمریکایی ها با حضور گسترده کشتی های خود در خلیج فارس، بعنوان اهدافی با ارزش و مهم در دسترس هدفگیری قایقهای سریع و مجهز ایرانی قرار گرفته اند و همین مساله، هدف گرفته شدن پایگاههای آمریکا نظیر آنچه در مورد عین الاسد اتفاق افتاد را در مرحله بعدی اولویت قرار می دهد. به این دلیل که هر گونه تحرک تجاوز آمیز ناوهای غول پیکر آمریکایی در خلیج فارس، با واکنش سریع و قدرتمند نیروی دریایی ایران مواجه می شود.

🔹به این ترتیب، پیوند مشترک بین دو حادثه مذکور را می توان افزایش توان بازدارندگی در بین نیروهای حزب الله و همچنین نیروهای سپاه پاسداران ایران، در برابر دشمنان اسرائیلی و آمریکایی دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟