آیا «قسد» اجازه برگزاری انتخابات سوریه در مناطق تحت کنترل خود را می دهد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
از آنجا که نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت امریکا هستند و امریکا نیز مخالفت انتخابات سوریه است، به نظر می رسد قسد نیز مخالفت خود با برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل خود را اعلام کند.

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) هنوز موضع خود در قبال انتخابات ریاست جمهوری سوریه را اعلام نکرده است.

در همین راستا «سما بکداش»، سخنگوی حزب اتحادیه دموکراتیک کرد به پایگاه خبری «عربی 21» گفت: اداره خودمختار کرد در صدد صدور بیانیه ای است که موضع خود در قبال انتخابات آتی سوریه را مشخص کند.

«علی تمی»، سخنگوی جریان «المستقبل» در این رابطه احتمال داد که قسد اجازه برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل خود به جز مناطق امنیتی تحت کنترل نظام سوریه در دو شهر الحسکه و القامشلی را ندهد.

وی در گفت وگویی با «عربی 21» گفت: اجازه قسد برای برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل خود به مثابه بازی با آتش در رابطه با ماهیت روابطش با ائتلاف بین المللی و مشخصا امریکا است چرا که امریکا امکان ندارد اجازه برگزاری انتخابات را بدهد.

احتمال دارد اداره خودمختار کرد در سوریه با برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل خود اعلام مخالفت کند، همانگونه که در انتخابات سال گذشته مخالفت کرد چرا که معتقد است انتخابات ارتباطی با آنها ندارد.

پیش از این پارلمان سوریه موعد انتخابات ریاست جمهوری این کشور را 26 مه 2021 اعلام کرد.

«حموده صباغ»، رئیس پارلمان سوریه همچنین اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از کشور در روز 20 مه 2021 برگزار خواهد شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟