رایزنی تلفنی بارزانی و بلینکن درباره تداوم حضور ائتلاف بین‌المللی، انتخابات و حملات راکتی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان و «انتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا در تماس تلفنی بر نیاز مستمر به ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از پیشمرگه و نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش تاکید کردند.

در این تماس تلفنی که از سوی بلینکن انجام شد، طرفین درباره مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند و به شدت حملات راکتی و پهپادی علیه اقلیم کردستان، پایگاه‌های عراقی و نیروهای ائتلاف بین المللی را محکوم کردند .

دو طرف در نیاز مستمر به نیروهای ائتلاف برای حمایت از پیشمرگه و نیروهای عراقی در جنگ علیه عراق اتفاق نظر داشتند.

درخصوص وضعیت داخلی اقلیم کردستان، بارزانی درباره اصلاحات مورد اعمال دولت اقلیم کردستان که منجر به افزایش درآمدهای از طریق شفافیت بیشتر در اداره منابع مالی شده است، توضیحاتی به بلینکن ارائه داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی امریکا در این تماس تلفنی بر گسترش کمک‌های فنی و حمایت از اقتصاد اقلیم کردستان و تشویق به سرمایه گذاری امریکا در بخش بانکی دعوت کرد.

دو طرف همچنین از تصویب قانون بودجه فدرال استقبال کردند.

بارزانی با اعلام پایبندی اقلیم کردستان به قانون بودجه گفت: دولت اقلیم کردستان انتظار دارد بغداد در نزدیک‌ترین زمان ممکن مطالبات مالی اربیل را ارسال کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان در ادامه از بلینکن خواست تا در فراهم‌سازی فضای سیاسی مناسب میان اربیل و بغداد برای اجرای قانون بودجه و حل مشکلات دیگر کمک کند.

وی همچنین از وزیر امور خارجه امریکا خواست تا شخصا برای تضمین سهم عادلانه و منصفانه اقلیم از وام‌های بین المللی برای عراق مداخله کند.

دو طرف در ادامه نسبت به تلاش های گروه‌های قانون شکن برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات و شراکت میان اربیل، بغداد و واشنگتن ابراز نگرانی کرده و بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم تاکید کردند.

بارزانی در پایان به گفت و گوهای مستمر با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و دیگر رهبران این کشور درباره توافق سنجار اشاره کرد و بلینکن بر اهمیت اجرای کامل این توافق تاکید کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟