حکم مجازات درک شووین ماه ژوئن صادر خواهد شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
هویت اعضای هیئت منصفه حداقل تا ۱۸۰ روز دیگر مخفی خواهد ماند

درک شووین، پلیس سابق [مینه سوتا]، هشت هفته پس از محکوم شدن به جرم قتل جورج فلوید، به دادگاه باز خواهد گشت تا بداند چه مدت در پشت میله‌های زندان باقی خواهد ماند.

بر اساس اطلاعات منتشره بر روی وب‌سایت دادگاه، دادگاه منطقه هنپین روز جمعه اعلام کرد که قاضی پیتر کاهیل روز ۱۶ ژوئن به ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی حکم مجازات را صادر خواهد کرد.

در حالی که شووین به جرم قتل درجه دو، قتل درجه سه و آدم‌کشی درجه دو مقصر شناخته شده است، به حکم قانون اساسی ایالت مینه‌سوتا وی فقط با مجازات شدیدترین جرم از مجموعه اتهامات وارده روبه‌رو خواهد بود.

قتل درجه دو حداکثر ۴۰ سال مجازات دارد، اما دستورالعمل تعیین مجازات به قاضیان اختیار می‌دهد تا برای کسی را که سابقه کیفری ندارد، حکم حبس بین ۱۰ سال و هشت ماه تا ۱۵ سال صادر کنند.

احتمالاً دادستان‌ها به دلیل آثار مخرب جرم، مجازاتی بیش از حد دستورالعمل را درخواست خواهند کرد.

شووین را روز سه شنبه با دستبند به بازداشتگاه حداکثر امنیت در مینه‌سوتا در ارتفاعات اُک پارک منتقل کردند تا در آنجا منتظر صدور حکم باشد.

او «برای حفظ امنیت خود او» از جمعیت عمومی در زندان جدا شده است. دیلی میل گزارش داد که او «تحت نظارت برای جلوگیری از خودکشی» است. نیویورک تایمز نیز گزارش داد که او روزانه ۲۳ ساعت در سلول انفرادی به سر می‌برد.

نخستین بار، نیویورک تایمز تاریخ ۱۶ ژوئن برای صدور حکم را قبل از تأیید دادگاه اعلام کرد.

در همین حال، قاضی کاهیل روز جمعه حکم داد که هویت اعضای هیئت منصفه حداقل تا ۱۸۰ روز دیگر مخفی خواهد ماند تا وی دوباره درباره محرمانه ماندن آن اطلاعات تصمیم بگیرد.

او در دستور روز جمعه خود گفت که این پرونده همچنان مورد توجه عمومی است و محرمانه نگه داشتن هویت «اعضای هیئت منصفه که می‌خواهند ناشناس بمانند، ایشان را از تبلیغات ناخواسته یا آزار و اذیت محافظت می‌کند.»

حکم محرمانه بودن اطلاعات شامل نام اعضای هیئت منصفه، اطلاعات شخصی آنها، پرسشنامه‌های آنها، و حکم صادره آنها می‌شود.

با این حال، آن دسته از اعضای هیات منصفه که مایل به معرفی خود و صحبت علنی باشند، می‌توانند داوطلبانه این کار را انجام دهند.

یکی از اعضای علی‌البدل هیئت منصفه که در بروکلین سنتر، صحنه ناآرامی‌ها بر سر تیراندازی داونت رایت، زندگی می‌کند، در مصاحبه‌ای با شبکه کاره۱۱ گفت که از ترس هجوم آشوبگران به خانه‌اش احساسات ضد و نقیضی درباره حضور در هیئت منصفه داشته است. [عضو علی‌البدل هیئت منصفه فقط شواهد را می‌شنود، اما در صدور حکم دخالت ندارد، مگر جایگزین یک عضو اصلی شود.]

او گفت: «دلیلش این است که نمی‌دانستم حکم چه خواهد بود. بنابراین احساس می‌کردم که هر حکمی که صادر شود، یا این گروه را دلسرد می‌کند یا گروه دیگر را.»

«نمی‌خواستم دوباره شورش و ویرانی پیش بیاید و نگران این بودم که اگر مردم از این حکم راضی نباشند، به خانه من حمله کنند.»

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟