تشدید حملات خونین در استان دیالی و نگرانی‌ها از مهاجرت معکوس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
چندین منطقه در استان دیالی واقع در شرق عراق طی روزهای اخیر شاهد حملات مکرر و تشدید تنش‌هاست که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نیروی امنیتی و افراد غیرنظامی شده است.

چندین منطقه در استان دیالی واقع در شرق عراق طی روزهای اخیر شاهد حملات مکرر و تشدید تنش‌هاست که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نیروی امنیتی و افراد غیرنظامی شده است؛ امری که نمایندگان این استان را به درخواست از «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق برای مداخله جهت ارائه راهکارهای فوری در پرونده امنیتی این استان هم‌مرز با ایران واداشته است.

شب گذشته در حمله عناصر مسلح به نیروهای پلیش در منطقه الهاشمیات در شمال شرق بعقوبه یک غیر نظامی کشته و یک نیروی پلیس زخمی شد، بامداد امروز نیز عناصر گروه تروریستی داعش اقدام به بمب‌گذاری در نزدیکی منطقه ابوصیدا در شرق بعقوبه کردند که در نتیجه آن 7 نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند.

در همین رابطه، «ریاض التمیمی»، نماینده استان دیالی در پارلمان عراق در نامه‌ای خطاب به الکاظمی نوشت: تا کی استان دیالی باید تاوان ضعف نیروهای امنیتی را متحمل شود؟ هر روز شهروندان این استان کشته و زخمی می‌شوند و کاروان کشته‌شدگان از این خیابان‌های این استان رخت برخواهد بست.

وی افزود: گناه بی‌گناهان چیست؟ دستگاه‌های امنیتی در این استان چه می‌کنند؟ مردم از شما به عنوان فرمانده کل قوا انتظار دارند این خونریزی‌ها را متوقف کنید و جان و مال مردم را حفظ کنید.

التمیمی اظهار داشت: استان دیالی هر روز بروز حوادث خونین است، این استان همواره در کنار وحدت و حاکمیت کشور ایستاده است اما تنها خونریزی‌ها، قاچاق و باجگیری‌ها نصیبش شده است، امروز نیازمند مداخله فوری شما هستیم زیرا اهالی استان دیگر بیش از این تاب تحمل اوضاع کنونی را ندارند، اوضاع در حال بدتر شدن است.

در این میان، انگشت‌ اتهام در حملات اخیر به عناصر مسلح داعشی که در مناطق شمالی دیالی فعال هستند، نشانه می رود اما مسئولان پلیس این استان تاکید دارند که در برخی حملات اخیر دیالی، رد گروه‌های مسلح هم درچارچوب رقابت و درگیری بر سر کسب منافع بیشتر به چشم می خورد به خصوص در منطقه مورد مناقشه خانقین و مناطق هم‌مرز با ایران که این حملات با انگیزه‌های طائفی و قومی انجام می شود.

نگرانی‌های از مهاجرت معکوس اهالی دیالی

در همین ارتباط، «محمد الطائی»، از رهبران قبابل در شهر المقدادیه در شرق دیالی تاکید دارد که حملات مکرر اخیر مستلزم بازبینی در نیروهای امنیتی مستقر در این اسنان است زیرا فساد و سستی بر همه بخش‌ها سایه افکنده است.
الطائی افزود: در صورت ناکامی نیروهای امنیتی در بازیابی سریع امنیت و ثبات این استان، نگرانی‌هایی درباره مهاجرت معکوس اهالی این استان وجود دارد.

به گفته الطائی، استان دیالی طی یک هفته اخیر شاهد شش حمله خونین بود که نیروهای امنیتی نتوانستند حتی با یکی از این حملات مقابله کنند.

از سوی دیگر، «رعد الهاشم»، کارشناس سیاسی عراق افزایش حملات در دیالی را به عدم انجام حملات هوایی از سوی ائتلاف بین المللی دانست و افزود: به دلیل رشته کوه حمرین که از این استان آغاز می شود، عناصر داعشی در کوه‌ها مخفی شده و هر از گاهی دست به انجام حملات تروریستی علیه نیروهای نظامی و شهروندان می زنند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟