عراق در صدد پایان اختلافات بین ایران و عربستان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مشاور نخست وزیری عراق تاکید کرد با میانجیگری عراق بین عربستان و ایران ممکن است درگیری طرفین پس از گذشت بیش از 31 سال پایان یابد.

دولت عراق تاکید کرد «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق میانجیگری است که ممکن است به درگیری 31 ساله بین عربستان و ایران پایان دهد.

«حسین علاوی»، مشاور نخست وزیری عراق در گفت وگویی با شبکه رسمی عراق گفت: دیوارهای درگیری در منطقه ترک برداشته است و با سفر نخست وزیری عراق به ایران، ترکیه، عربستان و امارات و سایر کشورها در حال شکستن است.

وی با بیان اینکه عراق خطاب معتدلی دارد و برای تغییر معادله در منطقه تلاش می کند گفت: الکاظمی میانجیگر بین عربستان و ایران که ممکن است درگیری بین دو کشور که بیش از 31 سال طول کشیده را پایان دهد.

علاوی گفت پایان درگیری بین عربستان و ایران، دری برای گشایش بین ترکیه و مصر و بازگشت ثبات به منطقه خواهد بود و فرصت های سرمایه گذاری ایجاد می کند.

مشاور نخست وزیری عراق افزود: ولیعهد عربستان، رهبر جوانی است که به گفت وگو و پایان درگیری ها در منطقه اعتقاد دارد. رهبران ایران نیز به حرف عراق گوش می دهند و دلیل آن اظهارات وزیر خارجه ایران در سفر به عراق و تاکید بر آمادگی ایران برای بازکردن در گفت وگو و همکاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: این گفت وگوها دری برای حل مشکلات منطقه با مشارکت عراق از جمله در سوریه و یمن است. اختلافات در جهان اسلام در طول 20 سال اخیر با باز شدن در گفت وگو و بازگشت عراق به قدرت و ایفای نقش میانجیگر از بین خواهد رفت.

پیشتر نشریه امریکایی «فایننشال تایمز» به نقل از منابع حکومتی خبر داد که مقامات بلندپایه ایرانی و عربستان مذاکرات مستقیمی را در بغداد آغاز کرده اند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟