مذاکرات لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرزها روز سه شنبه از سر گرفته می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که مذاکرات غیر مستقیم لبنان و اسرائیل برای برای ترسیم مرزهای آبی روز سه‌شنبه ازسرگرفته خواهد شد.

این وزارتخانه در بیانیه خود تأکید کرده که این مذاکرات پس از رسیدن هیئت مذاکره کننده امریکایی به بیروت روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

لبنان و اسرائیل از اکتبر سال گذشته مذاکراتی غیر مستقیم را با وساطت ایالات متحده برای ترسیم مرزهای آبی خود آغاز کردند.

به علت کشف منابع گاز و نفت در دریای مدیترانه ترسیم مرزها بیروت و تل‌آویو اهمیت یافته است.

دوره‌های قبلی مذاکرات دوجانبه پیشرفت چندانی نداشت و اخیرا اختلافات میان دو طرف شدت گرفته بود در حدی که طرفین به توقف مذاکرات تهدید کرده بودند.

لبنان در اوایل ماه جاری میلادی با وجود تهدیدهای پیشین اسرائیل و امریکا، خبر داد که حکم تعدیل ترسیم مرزهای آبی جنوبی لبنان را امضا و به هیئت وزیران ارجاع داده است.

وزیر کار لبنان با اعلام این موضوع گفت که براساس این حکم منطقه بهره برداری اقتصادی لبنان در آب های جنوبی 1430 کیلومتر مربع افزایش پیدا می کند و بدین ترتیب مناطق مورد اختلاف لبنان با اسرائیل به 2300 کیلومتر مربع می رسد.

حکم جدید باید پس از تأیید هیئت وزیران و امضای نخست وزیر و وزیر دفاع به سازمان ملل برود تا همچون سندی رسمی درباره مطالبه مرزی لبنان ثبت شود.

نجار در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که همه این مراحل طی خواهد شد چون نخست وزیر و وزیر دفاع خود پیگیری صدور این حکم هستند.

وی افزود که درباره یک وجب از خاک و آب و آسمان لبنان و ذره ای از کرامت آن کوتاه نمی آییم.

در واکنش به این تصمیم لبنان، «یووال اشتاینیتز»، وزیر انرژی اسرائیل، تأکید کرد که این اقدام لبنان روند مذاکرات دوجانبه را از مسیر خود خارج می کند و مانع رسیدن به راه حل می شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟