مستند روش‌های جاسوسی محمد بن سلمان از مخالفان 

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
فعالان سیاسی در حساب توییتری مستندی در خصوص شیوه جاسوسی ولیعهد سعودی از مخالفان منتشر کردند.

به گزارش الواقع السعودی، کانال “بیداری” جوانان وابسته به تعدادی از مخالفان سعودی در خارج از کشور ، فیلم مستندی با عنوان “جاسوسی و مخالفان سعودی” منتشر کرد. این مستند ایده جاسوسی خانواده سلطنتی سعودی را، به منظور ردیابی و مبارزه با مخالفان سیاسی آل سعود فاش می‌کند.

بسیاری از توئیترها و فعالان مخالف از جمله «عمر بن عبدالعزیز» فعال برجسته سعودی این مستند را در توییتر منتشر کردند. در بسیاری از کشورها مانند چین و اتحاد جماهیر شوروی و سایر کشورها ، یک گزارش تاریخی در خصوص استفاده از جاسوسها در طول تاریخ وجود دارد.

این مستند نمونه‌های از جاسوسی‌هایی که علیه مخالفان سعودی انجام می‌شود را نشان می‌دهد.

فیلم پس از یک مقدمه طولانی، به اقدامات جاسوسی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی علیه شهروندان سعودی پرداخت.

بر اساس این مستند، روش‌هایی وجود دارد که عربستان سعودی برای جاسوسی از شهروندان خود در خارج از کشور استفاده می‌کند .این جاسوسی از سال 2017 زمانی که «سعود القحطانی» مشاور سابق دربار پادشاهی سعودی مخالفان سعودی را تهدید کرد که دولت عربستان می‌تواند به راحتی به حساب کاربران توییتری و یا حساب‌های کاربری ناشناس و با اسامی مستعار نفوذ کند، فاش شد. سعود القحطانی اوت 2017 با انتشار توییتی خطاب به حساب‌های کاربری ناشناس هشدار داد: آیا نام مستعار از تو در برابر لیست سیاه حفاظت می‌کند؟
مشاور بن سلمان و فرد نزدیک وی ادعا کردند که راه‌هایی برای دسترسی به حساب‌های کاربری‌های ناشناس وجود دارد.

این مستند نشان می‌دهد که دو کارمند سابق توییتر و یک مرد سعودی برای عربستان جاسوسی و با کاوش در اطلاعات خصوصی کاربران و تحویل آن‌ها به مقام‌های سعودی پول دریافت می‌کردند.«علی الزباره» و «أحمد أبو عمو» که سابقا در توییتر کار می‌کردند و «احمد المطیری» که قبلا در دربار سلطنتی آل سعود مشغول به کار بوده، با اتهاماتی از جمله همکاری با عربستان سعودی، بدون ثبت به عنوان عامل خارجی، روبرو شدند.

این فیلم به پرونده علی الزباره پرداخت که داستان او از سال 2015 آغاز شد ، زمانی که با وی توافق شد علیه بیش از 6 هزار حساب توئیتری مخالفان علیه رژیم سعودی جاسوسی کند ، که این اقدام منجر به بازداشت بسیاری از فعالان توییتری شد.

چندین سازمان حقوق بشری در خاورمیانه گفتند که کارمندان توئیتری 6 شهروند سعودی را شناسایی کرده اند که در حال مدیریت کاربری‌های ناشناس بودند. مدیریت توئیتر با آل زباره به دلیل جاسوسی از کاربران‌ توئیتر برخورد کرد. در همین راستا توییتر در بیانیه‌ای گفت: تشخیص داده که بازیگران بد برای تضعیف خدمات ما حاضرند تا کجا پیش بروند.

موسسه جاسوسی و ترور “مسک”

موسسه خیریه موسوم به «المسک» در مارس 2011 تأسیس شد و بر اساس ادعا ولیعهد سعودی نقش مهمی در تشویق یادگیری و توسعه مهارت‌های جوانان دارد. این موسسه توسط بزرگترین جنایتکاران سعودی یعنی محمد بن سلمان و بدر العساکر مدیر دفتر خصوصی محمد بن سلمان مدیریت می‌شود.

بر اساس این مستند بنیاد مسک که ادعا می‌کند به دنبال پرورش استعداد‌های جوانان سعودی است با اتهاماتی ازجمله انجام نقش‌های امنیتی مشکوک از طریق جذب نیرو برای جاسوسی و هک‌کردن مخالفان سیاسی سعودی در داخل و خارج روبرو است.

حساب کاربری« العهد الجدید» که به افشاگر سیاسی از طریق توییتر مشهور است ، اطلاعات جدیدی در مورد احمد المطیری معروف به احمد الجبرین فاش کرد که وی برای مشارکت با سعود القحطانی به دفتر وی در دیوان سلطنتی نقل مکان کرد.

براساس توئیت دیگری از العهد الجدید ، احمد الجبرین جاسوس محمد بن سلمان در توییتر است. او پس از متهم شدنش در آمریکا از نظر روانی فروپاشیده بود و با بدر العساکر تماس گرفت.وی به العساکر گفت: «سرنوشت من چه خواهد شد ؟ من ممنوع السفر شده‌ام و آینده من تمام شده است! بدر به او گفت: منتظر بمان که این موضوع را گذر زمان حل می‌کند».
شایان ذکر است که وزارت دادگستری آمریکا در ماه ژوئیه گذشته ، کیفرخواست جدیدی را در پرونده جاسوسی کارمندان توییتر برای عربستان سعودی تنظیم کرد وعلاوه بر جاسوسی به نفع عربستان سعودی اتهام‌های کلاهبرداری، پولشویی، جعل و دستکاری در شواهد افزود.

در اعلام جرم تازه علیه این افراد، مدارک و اسناد جدیدی درباره جاسوسی آنها و کمک شان برای سرکوب مخالفان دولت عربستان سعودی ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟