تاکید هیئت امریکایی بر همکاری مشترک با عراق در چارچوب گفت وگوی راهبردی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهوری عراق و هیئت امریکایی به ریاست برت مک گورک، روابط دو کشور و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق امروز سه شنبه در کاخ بغداد با هیئتی از دولت امریکا به ریاست «برت مک گورک»، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که «دیرک شولیت»، مشاور وزارت خارجه امریکا، «جوی هود»، معاون امور خاورنزدیک وزیر خارجه امریکا و «دانا استرول»، معاون امور خاورمیانه وزیر دفاع امریکا نیز حضور داشتند، دو طرف به بررسی روابط بین عراق و امریکا و راه های تقویت آن در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در چارچوب گفت وگوی راهبردی بین دو کشور و بر اساس منافع مشترک پرداختند.

دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت تداوم همکاری برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن در کل منطقه، درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

برهم صالح با تاکید بر اینکه عراق از سیاست متعادلی که حامی روند حل بحران ها و کاهش تنش ها در منطقه است، پیروی می کند، اشاره کرد که موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در بین النهرین به همراه تقویت امنیت و حاکمیت آن، عامل مرکزیت و نقطه شروع بودن عراق در مقابله با چالش های مرتبط با مبارزه با تروریسم و تقویت صلح در منطقه و مبارزه با چالش های زیست محیطی و عوامل تغییرات آب و هوایی و بیابان زایی و اقدام برای تقویت انرژی پاک و مدیریت مداوم منابع آبی از طریق همکاری به واسطه سازمان های اقدام مشترک منطقه ای و بین المللی است.

از طرفی دیگر هیئت امریکایی بر پایبندی واشنگتن بر حمایت از امنیت و ثبات عراق و تضمین حاکمیت آن و مبارزه با تروریسم و تقویت اقتصاد علاوه بر تداوم همکاری و هماهنگی مشترک در راستای گفت وگوی راهبری بین دو کشور در زمینه های مختلف به گونه ای که به نفع دو کشور و ملت باشد، تاکید کرد.

گفتنی است این هیئت پیشتر با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟