تشکیل اتاق عملیات برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد اتاق عملیاتی برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق تشکیل می شود.

جمانه الغلای»، سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: 44 ائتلاف تصویب شده و 267 حزب مدرک تاسیس دارند، شمار نامزدها به بیش از 3 هزار و 500 نامزد از جمله 887 نامزد مستقل و بیش از 900 نامزد زن رسیده است.

وی افزود: اکنون روند بررسی اولویت های نامزدها و حامیان آنها و اطمینان از مدارکشان در حال اجراست و پس از پایان این عملیات، پرونده برای تحقیقات درخصوص صلاحیت نامزدها به طرف های مرتبط از جمله سازمان بازپرسی و عدالت، سازمان پاکدستی، قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی ارسال می شود.

الغلای تصریح کرد که اتاق عملیاتی برای تسهیل روند تحقیقات در خصوص صلاحیت نامزدها تشکیل می شود که طی 15 روز به این امر اقدام خواهد کرد.

وی اشاره کرد که هنوز اعداد و ارقام نهایی نشده و لیست نهایی پس از پاسخ این سازمان ها و بررسی صلاحیت های خواهد آمد.

سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات همچنین تاکید کرد این کمیساریای برای مرحله رای گیری آماده است و سازوکار انتخاب کارمندان رای گیری بررسی شده است.

از طرفی دیگر «جلیل عدنان خلف»، رئیس کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد نزدیک به 400 هزار کارمند وزارتخانه و ادارات دولتی فرآیند رای گیری در انتخابات آتی عراق را مدیریت خواهند کرد.

وی تاکید کرد دعوت کمیساریای عالی انتخابات عراق از برخی از کشورها برای اعزام ناظران برای این است که اعتماد به کمیساریای و شورای جدید آن بازگردد و آن کشورها از اقدامات اتخاذ شده اطمینان حاصل کنند.

خلف درباره شرکتی که دستگاه های انتخابات را بررسی می کند نیز توضیح داد که شرکت هانسلد آلمان که شرکت قوی ای در این زمینه است و کارهای مشابهی در بسیاری از کشورهای جهان داشته برعهده دارد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟