پاسخ الحوثی به انتقاد وزارت خارجه امریکا از انصارالله به علت خودداری از دیدار با «مارتین گریفیتس»

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«محمدعلی الحوثی» تأکید کرد که اظهارات امریکایی‌ها درباره صلح در یمن بدون برنامه‌ریزی و بدون برنامه واقع‌بینانه و عملی است.

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که «تیم لیندرکینگ»، نماینده امریکا در امور یمن، به سفر 8 روزه خود به منطقه پایان داده و ضمن تأکید بر اینکه امریکا با جدیت در پی پایان دادن به نزاع در یمن است از خودداری گروه انصارالله (حوثی) از دیدار با «مارتین گریفیتس»، نماینده سازمان ملل در امور یمن به‌شدت انتقاد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا آمده که لیندرکینگ در سفر خود منطقه راه‌های آتش بس در یمن و پایان دادن به بحران انسانی در این کشور را بررسی کرده است.

این بیانیه افزوده که وی به این جمع‌بندی رسیده که انصارالله با ادامه درگیری در مأرب و تشدید بحران انسانی در یمن وضعیت را دشوارتر می‌کنند.

وزارت امور خارجه امریکا تأکید کرده که «معامله ای عادلانه» روی میز است که شامل امدادرسانی فوری به ملت یمن می‌شود و افزوده که انصارالله با خودداری از پذیرش این پیشنهاد و خودداری از دیدار با «مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، در مسقط «فرصتی بزرگ» برای اثبات پایبندی خود به صلح را از دست دادند.

لیندرکنیگ به همراه هیئتی امریکایی ازجمله «کریس مورفی»، سناتور امریکایی، در این سفر هشت روزه از عربستان، اردن، عمان، و نیز با سفرای انگلستان، فرانسه، آلمان، روسیه، و نماینده اتحادیه اروپا در اردن دیدار کرد.

از سوی دیگر، «محمدعلی الحوثی»، از سران گروه انصارالله یمن، به این بیانیه وزارت خارجه امریکا واکنش نشان داد.

او با انتشار توئیتی تأکید کرد که اظهارات امریکایی‌ها درباره صلح در یمن بدون برنامه‌ریزی و بدون برنامه واقع‌بینانه و عملی است.

وی برنامه ادعایی امریکا را «سوداگری توهم و درو کردن ناکامی» خواند و گفت که این نتایج برای همه آشکار است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟