محمود عباس خواستار نشست فوری سران فتح شد/ مقام امریکایی در راه منطقه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و شورای مرکزی جنبش فتح در رام‌الله شد.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و شورای مرکزی جنبش فتح در رام‌الله شد.

«نبیل ابوردینه»، سخنگوی دفتر رئیس تشکیلات خودگردان، ضمن اعلام این خبر این نشست را «فوری و مهم» خواند.

یک مقام بلندپایه فلسطینی گفت که قرار است در این نشست بر پایبندی تشکیلات خودگردان به روند سیاسی و دیپلماتیک برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل و بر اهمیت دخالت شورای امنیت برای توقف حملات اسرائیل به فلسطینیان بی پناه در غزه و بیت‌المقدس تأکید شود.

هم‌زمان کاخ سفید اعلام کرد که هیئتی از وزارت خارجه امریکا به ریاست «هادی عمرو»، معاون امور اسرائیل و فلسطین دایره خاورمیانه وزارت خارجه امریکا، که قرار بود روز دوشنبه به منطقه سفر کند فردا به تل‌آویو خواهد آمد.

کاخ سفید تأکید کرد که هدف از سفر این هیئت تلاش برای یافتن راه‌هایی جهت کاهش تنش و بحران است.

روز گذشته نیز محمود عباس نامه‌ای مکتوب از رئیس جمهور امریکا دریافت کرد که در آن از وی برای کمک جهت کاهش‌ تنش درخواست شده بود.

لحظاتی پیش نیز اعلام شد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواستار خودداری همه طرف ها از تشدید تنش شد.

از سوی دیگر پایگاه «العربی الجدید» به نقل از منابع مصری خبر داد که یک هیئت بلندپایه امنیتی به ریاست سرتیپ احمد عبدالخالق، مسئول پرونده فلسطین در دستگاه امنیت مصر، طی ساعات آینده به غزه و بیت‌المقدس سفر خواهد کرد.

به گفته این منابع تحرکات مصر پس از هماهنگی با اردن و عربستان و چند کشور اروپایی و به تشویق امریکا آغاز شده است.

این منابع گفته‌اند که پس از سقوط راکت‌های گروه‌های مقاومت در تل آویو لحن اسرائیل درباره آتش بس تغییر کرده است.

روز گذشته «جیک سولیوان»، مشاور امنیت ملی امریکا با همتای اسرائیلی خود و نیز با ژنرال عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر تلفنی مذاکره کرد.

در تازه‌ترین تحولات میدانی، یک شهروند فلسطینی در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسید.

همچنین در حمله راکتی اسرائیل به شهر سدیروت 7 اسرائیلی زخمی شدند.

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، نیز اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر «شبی سرخ» در انتظار شهرک نشینان اسرائیلی خواهد بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟