سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل و مناطق فلسطینی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با توجه به افزایش خشونت‌ها برای میانجیگری و گفت و گو عازم اسرائیل و مناطق فلسطینی می‌شود. ماس در پارلمان آلمان، حماس را مسئول شعله‌ور شدن درگیری‌ها دانست.

 

هاکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) در پارلمان این کشور (بوندس تاگ) اعلام کرد که شامگاه بسوی اورشلیم (بیت‌المقدس) پرواز خواهد کرد و در آنجا با مقامات اسرائیلی به گفتگو می‌نشیند. او سپس قرار است برای گفتگو با فلسطینی‌ها عازم رام‌الله و کرانه باختری رود اردن شود.

وزیر خارجه آلمان مسئولیت شعله‌ور شدن درگیری‌ها را با حماس دانست و خواستار قطع فوری ترور و موشکپراکنی بسوی شهرهای اسرائیل شد. او گفت که “برای پایان درگیری‌ها گفتگوی مستقیم بین اسرائیل و حماس ضروری است” و خواستار تلاش دیپلماسی بین‌المللی در این جهت شد.

هایکو ماس افزود که آلمان و اتحادیه اروپا باید از نفوذ خود برای ایجاد “آتش‌بس” بین طرفین استفاده کنند.

 

تلاش‌های بین‌المللی برای آتش بس

از سوی دیگر تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد یک آتش‌بس بین طرفین درگیر بی‌نتیجه مانده است. جوبایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه برای سومین‌بار از آغاز درگیری‌ها با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مکالمه تلفنی انجام داد  وخواستار آتش‌بس شد.

با این حال درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها در غزه به روز دهم کشیده شد و عملیات هوایی اسرائیل در غزه از سرگفته شد. در مقابل گروه‌های فلسطینی نیز به شلیک موشک به سوی شهرهای اسرائیل ادامه دادند.

همزمان  چهارمین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی بحران جنگی اسرائیل و فلسطینیان، شامگاه سه‌شنبه بدون صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. 

مقامات فلسطینی شمار کشته‌ها را تا پیش از ظهر چهارشنبه ۲۱۹ نفر و شمار مجروحان را بیش از یک‌هزار و ۵۳۰ نفر اعلام کردند. بنا بر اعلام سازمان ملل دستکم ۷۲ هزار فلسطینی منازل مسکونی خود را براثر بمباران در غزه از دست داده‌اند.

شمار کشته‌های اسرائیلی نیز به ۱۳ نفر افزایش یافته است و خساراتی به شهرهای تل‌آویو، اشکلول، سدروت و اشکلون وارد آمده است.

 

منبع:https://www.dw.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟