واکنش های بین المللی به آتش بس در سرزمین های فلسطینی/ بلینکن عازم خاورمیانه می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اجرای آتش‌بس میان نیروهای مقاومت فلسطینی و اسرائیل پس از 11 روز درگیری با استقبال گسترده بین‌المللی مواجه شد.

اجرای آتش‌بس میان نیروهای مقاومت فلسطینی و اسرائیل از بامداد امروز (جمعه 21 آوریل) پس از 11 روز درگیری با استقبال گسترده بین‌المللی مواجه شد.

«جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، طی اظهاراتی کوتاه که کاخ سفید از وی نقل کرد ضمن استقبال از آتش‌بس تأکید کرد که امریکا به نوار غزه کمک‌های انسانی خواهد فرستاد و از تقویت سامانه گنبد آهنین اسرائیل حمایت خواهد کرد.

همچنین وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود «گابی اشکنازی» از سفر خود به منطقه در آینده نزدیک برای دیدار با وی و وزیر امور خارجه فلسطین و دیگر وزرای امور خارجه کشورهای منطقه خبر داده است.

«عبدالفتاح السیسی» که کشورش نقش اصلی را در رسیدن به آتش‌بس داشت نیز از نقش رئیس جمهوری امریکا در موفقیت طرح مصر برای آتش‌بس قدردانی کرد و افزود که با ادامه همکاری‌ها می‌توان موفقیت‌های بیشتری کسب کرد.

«دومینیک راب»، وزیر امور خارجه بریتانیا، نیز در بیانیه‌ای از این آتش‌بس استقبال کرد و از همه طرف‌ها خواست که برای پایدار ماندن آن و جلوگیری از ایجاد چرخه خشونت تلاش کنند و افزود که بریتانیا از همه تلاش‌ها برای صلح حمایت می‌کند.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل نیز، از نقش مصر و قطر برای تحقق آتش‌بس تقدیر کرد و از همه طرف‌ها خواست که به آتش بس پایبند بمانند و از جامعه بین‌المللی خواست که کمک‌های فوری برای بازسازی و حمایت از ملت فلسطین و تقویت نهادهای حکومتی آنان ارسال کنند.

او تأکید کرد که غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور آینده فلسطین است و افزود که باید برای تحقق آشتی ملی واقعی و پایان دادن به شکاف در میان فلسطینیان تلاش کرد.

در فلسطین نیز «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان، ضمن استقبال از موفقیت در توقف حملات اسرائیل به غزه تأکید کرد که دولت در حال تنظیم پرونده‌ای از جنایات اسرائیل در حق کودکان و زنان برای ارسال به دادگاه جنایی بین‌المللی است.

سازمان ملل اعلام کرد که کمیساریای حقوق بشر هفته آینده برای بررسی تحولات سرزمین‌های فلسطینی جلسه فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

روز پنج‌شنبه در یازدهمین روز تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی، شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه به 232 شهید ازجمله 65 کودک و 39 زن و 17 کهنسال و 1900 زخمی و نیز شهادت 28 فلسطینی ازجمله 4 کودک و زخمی شدن 7 هزار تن در مناطق کرانه باختری ازجمله بیت‌المقدس شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟