تلاش فرمانده سنتکام برای رفع نگرانی عربستان بابت کاهش حضور نظامی امریکا در منطقه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
فرمانده ستاد مرکزی امریکا در خاورمیانه (سنتکام)، در دیدار با مقامات عربستانی کوشید که از نگرانی آنها بابت کاهش شمار نیروهای امریکایی در منطقه بکاهد.

ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی امریکا در خاورمیانه (سنتکام) در دیدار با مقامات عربستانی کوشید که از نگرانی آنها بابت کاهش شمار نیروهای امریکایی در منطقه بکاهد.

به گزارش اسوشیتد پرس، مکنزی در دیدار با مقامات عربستانی تأکید کرد که شمار نیروها و تجهیزات امریکایی در منطقه به اندازه توانایی فراگیر نظام پدافند هوایی و موشکی عربستان و امریکا که سراسر عربستان را پوشش می دهد اهمیت ندارد.

او گفت که سران عربستان درباره تجدید نظر امریکا درباره حضور نظامی اش در منطقه «بسیار نگرانند» به خصوص که عربستان تقریبا هر روز شاهد حملات موشکی و پهپادی حوثی هاست.

مکنزی تأکید کرد که شمار نیروهای امریکایی در منطقه دیگر برخلاف 5-6 سال گذشته صدها هزار نیرو نخواهد بود، اما این به معنای پایان حضور نظامی امریکا در منطقه نیست.

فرمانده نیروهای امریکایی روز گذشته نیز گفت که اولویت اصلی این نیروها ایجاد بهترین راه برای رویارویی با حملات پهپادی است.

او روز پنجشنبه به عراق سفر کرده بود اما به علل امنیتی اخبار مربوط به سفر وی پس از خروجش از منطقه منتشر شد.

مکنزی تأکید کرد که در آینده شاهد افزایش حملات پهپادی علیه نیروهای امریکایی از جمله توسط گروه های مسلح عراقی خواهیم بود و افزود که امریکا هنوز از یافتن راه درست رویارویی با اینگونه حملات عقب است.

وی گفت که این پهپادها ارزان و غیر حرفه ای هستند و ردیابی و منهدم کردن آنها پیش از اصابت به هدف دشوار است.

او تأکید کرد که امریکا باید راه های بیشتری برای رویارویی با این مشکل پیدا کند زیرا دشمنان امریکا به صورت روزافزون از این ابزار استفاده خواهند کرد.

مکنزی تولید پارازیت برای برهم زدن ارتباط پهپاد و هدایتگر، تقویت رادارها برای شناسایی پهپادها، تولید پارازیت برای از کار انداختن پهپاد و راه هایی مشابه را گزینه های مطرح برای مبارزه با پدیده پهپادهای جنگی دانست.

او گفت که همه گزینه ها در حال بررسی است و ارتش با جدیت کار خود را پیش می برد «اما در مرحله ای که باید باشیم نیستیم».

مکنزی افزود: «این مهاجمان فکر می کنند که می توانند با حملات کوچک و حساب شده، مانع از واکنش شوند و در عین حال به اندازه ای تنش ایجاد می کند که در نهایت ما را به ترک عراق وادارد، به نظرم وضعیت خطرناکی است».

وی گفت که ائتلاف امریکا همچنان کارهای زیادی برای کمک به عراق در جنگ با داعش دارد و افزود که نیروهای امنیتی عراق عملکرد خوبی در مبارزه با داعش داشته اند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟