بررسی تحولات فلسطین و عراق و لیبی در تماس تلفنی بایدن و السیسی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهور امریکا در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، روابط ایالات متحده و مصر و تحولات فلسطین و عراق و لیبی را بررسی کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا، در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، روابط ایالات متحده و مصر و تحولات منطقه را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهوری مصر، در این تماس تلفنی، رئیس جمهوری امریکا بر اهمیت شراکت و همکاری و تفاهم میان دو کشور و بر تلاش برای گسترش روابط در بخش های گوناگون «به ویژه با توجه به نقش محوری مصر در منطقه و جهان و تلاش های این کشور برای تقویت امنیت و ثبات منطقه» تأکید کرد.

در این تماس تلفنی همچنین تازه ترین تحولات سرزمین های فلسطینی و راه های احیای روند صلح در پرتو تحولات اخیر و حمایت از ثبات آتش بس که با تلاش مصر و حمایت امریکا برقرار شد و همچنین تلاش ها برای بازسازی غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به آن بررسی شد و رئیس جمهور امریکا از نقش مصر برای رسیدن به آتش بس قدردانی کرد.

مسئله عراق و افزایش تلاش های مشترک برای بازگشت عراق به جایگاه خود در منطقه و توسعه روابط عراق با کشورهای عربی از دیگر مسائل مورد بحث در این تماس تلفنی بود.

مسئله لیبی همچنین اختلافات مصر و اتیوپی بر سر سد النهضه و نیز مسائل مربوط به حقوق بشر از دیگر مسائل مورد بحث در این تماس تلفنی بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟