تأکید السیسی و بلینکن بر تلاش برای آغاز مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهور مصر در دیدار وزیر امور خارجه امریکا روابط مصر و امریکا را روابطی راهبردی و دارای اهمیت محوری در امنیت و ثبات خاورمیانه دانست.

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، در دیدار «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، روابط مصر و امریکا را روابطی راهبردی و دارای اهمیت محوری در امنیت و ثبات خاورمیانه دانست.

در این دیدار که عصر امروز در دفتر رئیس جمهور مصر در قاهره انجام شد وزیر خارجه امریکا از نقش پررنگ مصر در رسیدن به آتش‌بس میان فلسطینیان و اسرائیل و تلاش برای تثبیت آن قدردانی و بر حمایت امریکا از همه تلاش‌های مصر در این باره تأکید کرد.

السیسی گفت که تحولات اخیر نشان‌دهنده اهمیت تلاش فوری برای ازسرگیری مذاکرات فلسطینیان و اسرائیل با حضور امریکاست و افزود که موضع ثابت مصر رسیدن به هر حل عادلانه و فراگیری است که حقوق ملت فلسطین را تضمین کند.

طرفین توافق کردند که هماهنگی ها و تماس ها برای آغاز این گفت وگوها ادامه داشته باشد.

مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم و تحولات لیبی و نیز اختلافات مصر با اتیوپی بر سر سد النهضه و گسترش روابط دوجانبه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

گفتنی است که به علت تأخیر 5 ساعته وزیر خارجه مصر در رسیدن به قاهره دیدار وی با همتای مصری اش لغو شد.

بلینکن پس از این دیدار قاهره را به مقصد امان ترک کرد.

پیش از این منابع سیاسی در رام الله خبر دادند که مصر و اردن با حمایت امریکا و کشورهای عربی در حال تلاش برای راه اندازی کارزاری جهت آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان فلسطین و اسرائیل هستند.

که این تلاش ها از پیش از ریاست جمهوری بایدن آغاز شده اما با تحولات اخیر و ابراز تمایل دولت امریکا به حل فراگیر مناقشه فلسطین و اسرائیل بر پایه راه حل دو کشوری بر سرعت آن افزوده شده است.

این منابع گفته اند که تماس های گسترده ای میان قاهره و رام الله و امان جریان دارد تا روند سیاسی تازه ای آغاز شود و در این زمینه با امریکا هماهنگی های لازم انجام شده است.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته در دیدار «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، بر ضرورت آغاز فوری روند سیاسی تأکید کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟