کمیساریای عالی انتخابات: اطلاعات و صلاحیت نامزدها را از 15 نهاد استعلام می‌گیریم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرد 15 نهاد، اطلاعات و صلاحیت نامزدهای انتخابات زودهنگام پارلمانی را بررسی خواهد کرد.

«جمانه الغلای»، سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات در گفت‎‌وگو با الفرات تصریح کرد: دفتر ملی در شعبه امور نامزدها و دیگر نهادها مسئول بررسی صلاحیت نامزدها هستند و این امر به دلیل استعلام از مراجع و نهادهای مختلف امری زمان‌بر است و کار ساده‌ای نیست.

وی گفت: اطلاعات و صلاحیت نامزدها از طریق نهادهای مختلف از جمله سازمان پاکدستی، بازرسی، آموزش و پرورش، آموزش عالی و همه وزارتخانه‌های امنیتی حتی در اقلیم کردستان بررسی خواهد شد تا علاوه بر سوابق و اطلاعات‌شان، روشن شود عضو هیچ یک از دستگاه‌های امنیتی نیستند.

الغلای افزود: شمار نهادهایی که باید درخصوص اطلاعات نامزدها از آها استعلام شود، تقریبا 15 دستگاه دولتی است، این کار آسانی نیست و نباید در آن عجله کرد زیرا ما باید از صحت اطلاعات و صلاحیت نامزدها اطمینان حاصل کنیم.

وی تصریح کرد: کمیساریای عالی انتخابات کمیته‌ای به ریاست دبیرکل این کمیساریا تشکیل داده است تا به هنگام دریافت استعلام‌ها از نهادهای مختلف، به بازبینی آن می‌پردازد و سپس نتیجه را به شورای کمیساریای انتخابات ارائه می‌کند تا درباره تایید نامزدی افراد تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات در پایان اظهار داشت: باید بگوییم که همه نامزدها و اسامی مطرح شده در رسانه‌ها، اسامی نهایی نیست بلکه این افراد تنها درخواست نامزدی ارائه کرده‌اند اما نامزد نهایی نیستند و تنها پس از تصویب شورای کمیساریای عالی انتخابات رسما نامزد انتخاباتی می شوند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر آتی برگزار شود.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟