بودجه پیشنهادی شش هزار میلیارد دلاری بایدن برای سال ۲۰۲۲

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

رئیس جمهور آمریکا طرح بودجه دولت خود را برای سال آینده به کنگره ارائه کرده است. بودجه‌ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد دلار. کسری ۱۸۰۰ میلیارد دلاری این طرح بودجه مخالفت شدید نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه را در پی داشته است.

بهره بانکی در سطح بسیار نازلی قرار دارد. همین موضوع از واهمه ناشی از افزایش کسری بودجه کاسته است. جو بایدن برای شتاب بخشیدن به نرخ رشد اقتصادی و غلبه بر مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا، طرح بودجه‌ای بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۲ به کنگره ارائه کرده است.

کسری بودجه این طرح بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این در حالی است که کسری بودجه دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ و پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۸۴ میلیارد دلار بود.

جو بایدن در سخنرانی خود به مناسبت ارائه طرح بودجه سال ۲۰۲۲ آمریکا گفته است که این کشور باید از موقعیت کنونی برای احیای مجدد اقتصاد آمریکا بهره‌گیرد. اشاره بایدن به نرخ نازل بهره بانکی است.

 

رئیس جمهور آمریکا گفته است که این کشور در موقعیتی نیست که به همان وضعیت پیش از دوره کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن بازگردد.

محورهای اصلی بودجه مورد نظر بایدن آموزش، بهداشت، زیرساخت‌های اقتصادی و همچنین مقابله با تغییرات اقلیمی را شامل می‌شوند. بودجه نظامی آمریکا برای سال آینده نیز با اندکی افزایش ۷۵۶ میلیارد دلار تعیین شده است.

قرار است بخشی از این بودجه شش هزار میلیارد دلاری از طریق افزایش مالیات بر شرکت‌های بزرگ و اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان تامین شود.

میچ مک‌کانل، رهبر فراکسیون جمهوریخواه در مجلس سنای این کشور از طرح بودجه سال ۲۰۲۲ بایدن انتقاد کرده و گفته است که اجرای چنین طرحی می‌تواند باعث فقر مردم و افزایش تورم گردد.

کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است که این “غیرمسئولانه‌ترین” بودجه پیشنهادی است که او تا کنون شاهد آن بوده است.

 

منبع:https://www.dw.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟