پهپادها؛ تهدیدی جدید برای نیروهای امریکایی در عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پهپادها در عراق تهدید جدیدی برای حضور نیروهای امریکایی در عراق محسوب می شود و چه بسا اهرم فشاری برای حل و فصل برخی پرونده ها است.

پهپاد پس از آنکه چندین بار مواضع و پایگاه های نظامی امریکا در عراق را هدف قرار داد اکنون به گفته ناظران، خطر بیشتری برای حضور امریکا و ائتلاف بین المللی در کشور محسوب می شود.

ناظران معتقدند، پهپادهایی که امریکایی ها را در عراق هدف قرار می دهد، پهپادهایی با ساخت ابتدایی، فناوری پایین و هزینه کم هستند، امری که رصد و انهدام آنها را بسیار هزینه بر کرده و صدها برابر هزینه خود پهپاد است، بنابراین پهپادها تحولی کیفی در دست نیروها و ارتش هایی است که ناوگان هوایی برای پرواز در ارتفاعات بالا ندارند، و تهدیدی برای حضور امریکا و چه بسا اهرم فشاری برای حل و فصل برخی پرونده ها خواهد بود.

«موید الجحیشی»، کارشناس مسائل استراتژیک و امنیتی عراق در این رابطه توضیح داد که امروزه پهپادها در اکثر ارتش ها و نیروهای مسلح وجود دارند و تاکنون فناوری نظامی نتوانسته پدافند ضد پهپادی بسازد.

پهپادهای انتحاری
الجحیشی در گفت وگویی با «اسپوتنیک» گفت: پهپادهایی که در عراق وجود دارد، در اطراف بغداد و درون کشور سرهم می شود و عبارت است از پهپادهای ابتدایی که در ارتفاع بسیار کم پرواز می کند و پدافندها نمی توانند آن را شناسایی کنند چرا که فناوری جهانی در زمینه نظامی بر سر رسیدن به بالاترین ارتفاع رقابت می کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک و امنیتی عراق در ادامه بیان کرد که پهپادها امروز در نتیجه کم کاری فناوری، اهداف خود را محقق می کنند، اگر 10 پهپاد به سمت 10 هدف در حرکت باشد، 8 پهپاد به اهداف خود خواهد رسید.

وی اشاره کرد که از جمله این پهپادها، پهپادهای انتحاری ابتدایی است که قیمت آن بین 300 تا 6 هزار دلار است که پهپادی ابتدایی اما موثر است که اگر امریکایی ها بخواهند با آن مقابله کنند ممکن است هزینه آن به 60 هزار دلار برسد.

الجحیشی اشاره کرد که خطر دومی که این پهپادها دارند، برای پایگاه های امریکاست چرا که پهپادها انتحاری است و کنترل آن ممکن نیست و تاثیر آن همانند حملات انفجاری و بمب گذاری است.

اطلاعات امریکا
«ایاد العناز»، تحلیلگر مسائل سیاسی عراق اشاره کرد که مساله پهپادها هنوز در حوزه اطلاعات میدانی نیروهای امریکایی نبوده و بیش از یک فرمانده نظامی به این موضوع اشاره کرده است.

در همین رابطه «فرانک مکنزی» گفت که ایجاد راه هایی بهتر برای مقابله با این حملات، اولویت اصلی است و باید برای حملات مشابه در آینده آماده بود.

العناز تاکید کرد که در نیمه ماه آوریل پایگاه نیروهای ائتلاف بین المللی در نزدیکی فرودگاه اربیل با پهپاد هدف قرار گرفت و خسارت های مادی فراوانی برجای گذاشت.

پیش از این و در روز یکشنبه نیز ارتش عراق در بیانیه ای از انهدام دو پهپاد بر فراز پایگاه نظامی عین الاسد که میزبان نیروهای امریکایی و ائتلاف است، خبر داد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟