مشاور سیاسی نخست وزیر عراق: دولت تلاش می کند که نیروهای رزمی امریکایی تا پایان سال جاری از کشور خارج شوند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مشاور سیاسی نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که دولت عراق در پی پایان دادن به حضور نیروهای رزمی امریکایی در عراق تا پایان سال جاری میلادی است.

مشرق عباس» مشاور سیاسی نخست‌وزیر عراق، تأکید کرد که دولت متبوعش در پی پایان دادن به حضور نیروهای رزمی امریکایی در این کشور تا پایان سال جاری میلادی است.

او در مصاحبه با تلویزیون «الشرقیه» گفت که دولت الکاظمی از روز اول فعالیت خود مذاکرات مستقیم با طرف امریکایی برای خروج نیروهای رزمی را آغاز کرد و افزود که نیازی به نیروی رزمی خارجی چه امریکایی باشد چه غیر آن ندارد.

عباس گفت که در هر مرحله از گفت وگوهای راهبردی با امریکا شاهد کاهش حضور امریکایی‌ها و خروج شماری از نیروهای رزمی از عراق بود و در همین راستا از زمان آغاز دولت «مصطفی الکاظمی» تا کنون 60 درصد این نیروها از عراق خارج شده‌اند.

این مشاور بلندپایه نخست‌وزیر عراق افزود که برنامه الکاظمی آن است که تا پیش از تحویل دادن مقام نخست‌وزیری به جانشینش بعد از انتخابات، پرونده حضور نیروهای رزمی خارجی در عراق را ببندد و از این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود که این الکاظمی نبود که نیروهای امریکایی را به کشور آورد و کسانی که راه را برای دخالت دیگران در عراق باز کردند کسانی بودند که کشور را به این روز انداختند و بار همه این مشکلات به دوش دولت الکاظمی افتاد.

عباس افزود که برخی نیروهای سیاسی که از گروه‌های مسلح دفاع و حمایت می‌کنند در آستانه سفر الکاظمی به واشنگتن به وی گفتند که با خروج نیروهای امریکایی از عراق در بازه زمانی 5-7 ساله موافقند و بعد از دور دوم گفت‌وگوهای راهبردی که در واشنگتن برگزار شد رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که این نیروها ظرف 3 سال خارج خواهند شد.

او تأکید کرد که دولت عراق امیدوار است که بتواند سقف زمانی خروج نیروهای رزمی امریکایی از عراق تا پایان سال جاری باشد و افزود که خود امریکایی‌ها هم با این موضوع مخالفتی ندارند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟