درخواست دولت عراق از اتحادیه اروپا برای حمایت از بغداد در نظارت و تضمین سلامت انتخابات

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق از اتحادیه اروپا خواست تا از بغداد در نظارت و تضمین سلامت انتخابات حمایت کند.

فواد حسین که برای حضور در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به لوکزامبورگ سفر کرده است، در دیدار با «سیگرید کاخ»، وزیر امور خارجه هلند درباره راهکارهای حمایت از همکاری دوجانبه در راستای منافع دو کشور رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در این دیدار بر دغدغه بغداد برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر و تمایل این کشور برای حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نظارت بر انتخابات آتی و تضمین برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر لزوم همکاری و هماهنگی در زمینه حقوق بشر از طریق شورای حقوق بشر در ژنو تاکید کردند و فواد حسین در این خصوص اظهار داشت: دولت عراق به شاخص‌ها و معیارهای حقوق بشر پایبند است و برای همکاری با جامعه بین‌الملل در این باره تلاش می‌کند.

وزرای امور خارجه عراق و هلند در این دیدار درباره حذف نام عراق از فهرست اتحادیه اروپا درخصوص کشورهای پرخطر در پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت‌وگو کردند و وزیر امور خارجه هلند در این باره قول داد تا این پرونده را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد بررسی، پیگیری و هماهنگی قرار دهد.

کاخ در ادامه ضمن اعلام حمایت هلند از تلاش‌های عراق در تحقق امنیت و ثبات، بر تداوم همکاری‌های مشترک و تلاش برای حمایت از دولت عراق در اعزام ناظران به منظور نظارت بر روند انتخابات تاکید کرد.

فواد حسین در پایان از وزیر امور خارجه هلند دعوت کرد برای پیگیری پرونده‌های دوجانبه و همکاری مشترک به عراق سفر کند.

 

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟