7 نکته منفی حملات به ائتلاف بین‌المللی از زبان سفیر بریتانیا در بغداد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سفیر بریتانیا در بغداد، در 7 بند اظهار داشت حملات راکتی و پهپادی به ائتلاف بین‌المللی به ضرر عراق و منطقه است و منجر به تقویت داعش می‌شود.

«استفان هیکی»، سفیر بریتانیا در بغداد، در توئیتی که در حساب شخصی اش منتشر کرد، در 7 بند حملات راکتی و پهپادی به ائتلاف بین‌المللی را به ضرر عراق و منطقه دانست که به گفته او به تقویت داعش منجر می‌شود.

هیکی نوشت: با توجه به سلسله دلایلی باید گفت که حملات راکتی و پهپادی به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش امری «بسیار بد و خطرناک» برای عراق و همه منطقه است.

نخست: این اقدام موجب حمایت از داعش می‌شود. ائتلاف بین‌المللی از 78 کشور تشکیل شده و سال گذشته 300 حمله هوایی علیه داعش در عراق ترتیب داد و از سال 2016 میلادی هم بیش از 2 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به نیروهای امنیتی عراق اهدا کرده، پس در صورتی که به ائتلاف بین‌المللی حمله کنی، یعنی به نیروهایی که با داعش می‌جنگند، حمله کرده‌ای و این تنها کمک به داعش است.

دوم: حمله به ائتلاف بین‌المللی تضعیف دولت عراق را موجب می‌شود. این ائتلاف به صورت قانونی و بنا به دعوت دولت دارای حاکمیت عراق در این کشور حضور دارد؛ دولتی که برای مقابله با داعش درخواست کمک بین‌المللی کرد. نیروهای ائتلاف که در پایگاه‌های عراقی حضور دارند شریک نزدیک نیروهای مسلح عراق به شمار می‌روند.

سوم: حمله به ائتلاف، علاوه بر به خطر انداختن جان نیروهای ائتلاف، جان مردم عراق را هم به خطر می‌اندازد. حملات راکتی در بغداد طی تنها سال گذشته منجر به جان باختن 6 شهروند عراقی شد؛ خانواده‌ای 5 نفره و یک کودک که طی این حملات جان باختند.

چهارم: این حملات به فقیرتر شدن مردم عراق منجر می‌شود. عراق برای توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و رقابت با دیگر کشورهای جهان عملا به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد و یکی از بزرگترین موانع پیش روی سرمایه‌گذاری خارجی، فعالیت این گروه‌های شبه‌نظامی خارج از کنترل دولت است، حملات راکتی بیشتر به معنای فقیرتر شدن مردم عراق است.

پنجم: حملاتی که گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت از خارج عراق انجام می‌دهند، این کشور را به میدان نبرد دیگر کشورها تبدیل می‌کند و منجر به خطر گسترش دامنه درگیری‌ها می‌شود. نیروهای ائتلاف این حق را دارند که از خود در برابر این حملات دفاع کنند اما هیچ کس دوست ندارد شاهد افزایش تنش‌ها در عراق یا در خاورمیانه باشد.

ششم: این حملات همچنین می‌تواند پیشرفت حاصل شده در کاهش تنش‌ها در منطقه از رهگذر گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد و مذاکرات هسته‌ای در وین را تحت الشعاع قرار دهد و نابود کند و به رشد اقتصادی عراق لطمه وارد کند و به افزایش تنش‌ها منجر شود.

هفتم: این حملات امری کاملا غیر ضروری است، اگر عراق می‌خواهد ائتلاف بین‌المللی خاک این کشور را ترک کند، می‌تواند به صورت مسالمت‌آمیز و سیاسی این کار را انجام دهد و به خشونت یا آسیب زدن به عراق یا منطقه هیچ نیازی نیست.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟