بازگشایی کنسولگری امریکا در بیت المقدس شرقی را دنبال می کنیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا تأکید کرد که واشنگتن در صدد بازگشایی کنسولگری خود در بیت‌المقدس به عنوان مرکز ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطینی است.

 ایالات متحده امریکا اعلام کرد که موضوع بازگشایی کنسولگری خود در بیت‌المقدس اشغالی را پیگیری می‌کند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، تأکید کرد که واشنگتن درصدد بازگشایی کنسولگری خود در بیت‌المقدس به عنوان مرکز ارتباط با تشکیلات خودگردان فلسطینی است بی آنکه زمان مشخصی برای عملی شدن این تصمیم اعلام کند.

در اواخر ماه گذشته میلادی «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، طی اظهاراتی تأکید کرد که واشنگتن در پی بازگشایی کنسولگری امریکا در بیت‌المقدس شرقی است.

کنسولگری امریکا در بیت‌المقدس شرقی در زمان دولت «دونالد ترامپ» و پس از به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل ازجانب امریکا، بسته شد.

اسرائیل پیش از این مخالفت خود با تصمیم امریکا برای بازگشایی این سفارتخانه را اعلام کرده است.

«فادی الهدمی»، وزیر وزارتخانه امور بیت‌المقدس، در دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، با استقبال از تصمیم امریکا برای بازگشایی کنسولگری خود در بیت‌المقدس شرقی گفت که تشکیلات خودگردان نگاه مثبتی به این اقدام امریکا دارد و در آن دلالت‌های سیاسی مهمی می‌بیند.

او ابراز امیدواری کرد که این اقدام در آینده نزدیک عملی شود و افزود که این اقدام امریکا گامی در مسیر پذیرش بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 است.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟