نظامیان اسرائیلی یک خانه و مغازه متعلق به فلسطینیان را تخریب کردند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی با یورش به شهرک سلوان در قدس اشغالی یک خانه و یک مغازه متعلق به فلسطینیان را به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز تخریب کردند.

بر این اساس، نظامیان با استفاده از گلوله و گاز اشک آور به فلسطینیان که برای جلوگیری از این اقدام اسرائیل تجمع کرده بودند، حمله کردند.

در همین راستا جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله فوق نظامیان اسرائیل 13 فلسطینی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار مصدومیت شده اند.

نهادهای فلسطینی و سازمان های بین المللی اعلام کرده‌اند که اسرائیل از سال 1967 به منظور کاهش جمعیت فلسطینیان در قدس به آنها اجازه ساخت مسکن را نمی‌دهد، در حالی که به بسیاری از شهرک‌نشینان یهودی مجوزهای لازم داده می‌شود.

در پی این اقدام اسرائیل، وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه‌ای تخریب یک خانه و یک مغازه متعلق به فلسطینیان در شهرک سلوان قدس اشغالی توسط نظامیان اسرائیل را محکوم کرد و آن را مغایر به قوانین بین المللی دانست.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت متوقف شدن اخراج غیرقانونی اهالی سلوان و محله شیخ جراح و اقدامات تحریک آمیز اسرائیل علیه قدس تاکید شده است. همچنین این کشور باید به وضع قانونی و تاریخی این شهر مقدس احترام گذارد.

از طرفی دیگر نیروهای اسرائیلی شب گذشته 4 فلسطینی را در محله شیخ جراح قدس بازداشت کردند.

 

منبع:https://mdeast.news/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟