وام 360 میلیون دلاری مؤسسه مالی بین المللی برای افزایش تولید گاز عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

شرکت گاز بصره و مؤسسه مالی بین‌المللی (IFC) توافق‌نامه دریافت وام 360 میلیون دلاری پنج ساله برای افزایش تولید گاز عراق را امضا کردند.

با این توافق‌نامه مؤسسه مالی بین‌المللی برای حمایت از یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت در جهان با شرکت گاز بصره همکاری می‌کند.

شرکت گاز بصره از شرکت‌های وابسته به وزارت نفت عراق است که برای پایان دادن به هدررفت میلیون‌ها مترمکعب گاز استخراج‌شده با نفت تشکیل شده است.

شرکت گاز بصره امیدوار است که با دریافت این وام بتواند بیش از 11 هزار متر مکعب بر تولید روزانه گاز خود بیفزاید که به معنای افزایش 40 درصدی بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت است.

این بهره‌برداری به عراق کمک می‌کند که به اندازه 10 میلیون تُن از گازهایی که موجب گرمایش زمین می‌شود بکاهد.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، به مناسبت امضای این توافق‌نامه گفت که عراق می‌کوشد بهره‌برداری مناسبی از منابع نفتی و گازی خود داشته باشد و این بهره‌برداری با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها انجام شود تا از پیامدهای منفی زیست‌محیطی بکاهد.

او گفت که همکاری با نهادهای مالی جهانی در حمایت از پروژه‌های توسعه پایدار ازجمله پروژه‌های بهره‌برداری از گاز برای وزارت نفت عراق اهمیت بسیاری دارد.

روز گذشته «حامد الزوبعی»، قائم‌مقام وزیر نفت عراق، گفت که تولید گاز این کشور در حال حاضر یک و نیم میلیارد فوت مکعب (42.5 میلیون متر مکعب) است که می‌کوشد این حجم را تا سال 2024 به 4 میلیارد فوت مکعب (113 میلیون متر مکعب) برساند.

او گفت که با این حجم از تولید گاز عراق می‌تواند تولید برق خود را به 10 هزار مگاوات برساند.

وی افزود که کشف ذخایر گازی تازه در کشور موجب کاهش هزینه‌های واردات گاز طبیعی می‌شود.

به گفته الزوبعی، حجم استخراج گاز طبیعی عراق در سال 2023 به 2.7 میلیارد فوت مکعب (76 میلیون متر مکعب) خواهد رسید که بخش اصلی افزایش مربوط به بهره‌برداری از گاز استخراج ‌شده با نفت در میدان‌های نفتی ارطاوی و ذی قار و حلفایه خواهد بود.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟