الکاظمی: از امریکا و ایران خواستیم از تصفیه حساب در عراق دوری کنند/موفقیت مذاکرات وین، تاثیر مثبتی بر منطقه و عراق خواهد داشت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر تصریح کرد از امریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواستیم تا عراق را از تصفیه حساب‌های خود دور نگه دارند.

الکاظمی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لاریبوبلیکا» اظهار داشت: ما از لبه پرتگاهی که عراق در نتیجه رخدادهای پاییز سال 2019 میلادی به سمت آن در حال حرکت بود، دور شدیم اما چالش‌هایی که پیش رو داریم، همچنان پررنگ است.

وی گفت: گروه تروریستی داعش همچنان خطری برای عراق محسوب می‌شود و این گروه در تلاش برای ساماندهی به عناصر خود است اما دیگر تروریست‌ها قادر به کسب پایگاه و موقعیت جغرافیایی نیستند، ما ضربات مهمی به آنها وارد کردیم و شماری از رهبران این گروه را به هلاکت رساندیم.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: همکاری اطلاعاتی ما با متحدان‌مان فعال‌تر شده است و ما از ایتالیا خواستیم تا در صف نخست آموزش نیروهایمان بماند.

الکاظمی اظهار داشت: عراق آماده تقویت همکاری نظامی با ایتالیا در زمینه آموزش و توسعه همکاری در مبارزه با فساد، پولشویی، جرائم سازمان یافته و مافیا است.

وی گفت: ما از امریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواستیم از تصفیه حساب در عراق دوری کنند، ما از سال‌ها پیش، میدان و عرصه‌ای برای تقابل و درگیری بودیم، ما باید راه گفت‌وگوی سیاسی را برای حل اختلافات برگزینیم، در این صورت همه از ماحصل و ثمره آرامش و کاهش تنش بهره‌مند خواهند شد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه افزود: ما با دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا در تماس و ارتباط هستیم، معتقدم ما می‌توانیم به سمت مرحله گفت‌وگوی منطقه‌ای حرکت کنیم.

وی گفت: ما تمایل داریم که عراق از جمله کشورهایی باشد که بحران‌ها را با موفقیت مدیریت می‌کند و نه از جمله آن کشورهایی که خود بحران را ایجاد می‌کند یا از آن تاثیر می‌پذیرد.

الکاظمی در پایان گفت: توافق میان ایران و امریکا بسیار حائز اهمیت است و برای منطقه نیز تعیین‌کننده است، من بر این باورم که این توافق قابل تحقق است، موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وین، تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت همچنین در راستای ثبات عراق نیز خواهد بود.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟