شعله ور شدن مجدد تظاهرات در اعتراض به وضعیت بد برق در عراق/ یک معترض به گلوله نیروهای امنیتی کشته شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شهرهای جنوبی عراق از جمله بصره، کوت، العماره و الناصریه شب گذشته و صبح امروز شاهد تظاهرات در اعتراض به وضعیت بد برق در کشور بودند.

شب گذشته (جمعه) و صبح امروز شنبه تظاهرات و اعتراضات در شهرهای جنوبی عراق در اعتراض به قطعی برق مجددا شعله ور شد.

در پی اقدام نیروهای امنیتی عراق برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان، یکی از معترضان به گلوله نیروهای امنیتی کشته شد و شماری نیز زخمی شدند.

العماره
منطقه قلعه صالح در شهر العماره مرکز استان میسان از جمله مناطقی بود که شب گذشته در اعتراض و مخالفت با قطعی برق، شاهد تظاهرات اعتراضی بوده است.

نیروهای امنیتی در منطقه به شدت با تظاهرات برخورد کرده و سعی در متفرق کردن جمعیت از طریق گلوله داشتند و شماری از تظاهرات کنندگان را هم دستگیر کردند.

رسانه های عراقی به نقل از منابع محلی گزارش دادند که یکی از تظاهرات کنندگان به گلوله نیروهای امنیتی کشته شد و برخی دیگر از معترضان نیز زخمی شدند.

به گفته فعالان در شبکه های ارتباط جمعی، یکی از تظاهرات کنندگان بنام «سید صلاح» پس از شلیک مستقیم گلوله به سرش جان باخت.

الناصریه
تظاهرات کنندگان در شهر الناصریه مرکز استان ذی قار نیز به قطعی برق اعتراض و تهدید کردند که در صورت عدم پاسخ دولت به مطالباتشان، اعتراضات را تشدید خواهند کرد.

واسط
اهالی استان واسط نیز برای مطالبه بهبود وضعیت برق در سایه افزایش دمای هوا، در مقابل نیروگاه برق الزبیدیه تجمع کردند.

بصره
بصره نیز از تظاهرات اعتراضی شهروندان عراقی بی نصیب نبود و معترضان در مقابل نیروگاه برق شهر تجمع کرده و علیه مقامات سیاسی عامل این وضعیت، شعار دادند.

اکثر مناطق عراق به جز اقلیم کردستان، شب گذشته شاهد خاموشی کامل بر اثر توقف واردات گاز و برق از ایران و انفجار مکرر دکل های انتقال برق توسط داعش بود.

حمله به دکل های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت های زیادی برجای می گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می شود.

این حملات به بحران جدیدی برای دولت عراق تبدیل شده است؛ دولتی که متعهد شده تلاش بسیاری برای تامین کافی برق در فصل تابستان کند فصلی که دمای هوا در آن به 50 درجه سانتیگراد می رسد.

معمولا حمله به برج های فشار قوی انجام می شود که انرژی را از ایران از طریق دیالی به مرکز کشور و بغداد علاوه بر سایر برج ها در کرکوک و صلاح الدین در شمال کشور انتقال می دهند.

مقامات عراق تاکید دارند که گروه تروریستی داعش پشت این حملات است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟