شکاف عمیق میان دستمزدها و تورم افسارگسیخته در سوریه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دولت سوریه برای کاهش شکاف موجود میان حقوق‌ها و تورم افسارگسیخته در این کشور، حقوق کارمندان و بازنشتگان را به ترتیب به میزان 50 و 40 درصد افزایش داده است.

دولت سوریه برای کاهش شکاف موجود میان حقوق‌ها و تورم افسارگسیخته در این کشور، حقوق کارمندان را به میزان 50 درصد و حقوق بازنشستگان را به میزان 40 درصد افزایش داد اما هنوز شکاف موجود میان درآمد خانوارها و هزینه‌ها بسیار زیاد است.

این تصمیم دولت سوریه پس از آن اتخاذ شد که پیشتر افزایش قیمت دو ماه اصلی یعنی نان و مازوت اعلام شده بود.

بر اساس دستورالعمل منتشر شده در رسانه‌های دولتی سوریه، حقوق کارمندان لشکری و کشوری به میزان 50 درصد و حقوق بازنشستگان به میزان 40 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش قیمت‌ها
دولت سوریه روز گذشته تصمیم گرفت تا قیمت مازوت و نان را از امروز یکشنبه افزایش دهد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) طبق این تصمیم، قیمت نان به میزان 100درصد افزایش خواهد یافت تا قیمت هر قرص نان از 100 لیره به 200 لیره برسد همچنین قیمت مازوت نیز با افزایش بیش از 100 درصد همراه بود و هر لیتر مازوت از 180 لیره به 500 لیره افزایش یافت.

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، یارانه این دو کالا، بار سنگینی بر بودجه دولت در سایه افزایش هزینه واردات، تولید و دشواری تامین مواد اولیه آن بود و تحریم‌های امریکا نیز مشکلات را دو چندان کرده بود.

به نوشته این روزنامه، وزارت تجارت سوریه، چهارشنبه هفته گذشته، قیمت هر لیتر بنزین اوکتان را از 2500 لیره به 3000 لیره افزایش داده بود همچنین هر کیلوگرم شکر و برنج هم به ترتیب از 500 و 600 لیره به بیش از 1000 لیره افزایش یافت.

شکاف عمیق میان درآمدها و هزینه‌ها
در همین رابطه، «مرشد النایف»، روزنامه‌نگار و کارشناس امور اقتصادی سوریه به العربی الجدید گفت: دولت سوریه در تلاش برای جبران کسری بودجه شدید، دست به افزایش قیمت برخی کالاها و برداشتن تدریجی یارانه‌ها زده است تا بلکه بتواند ناکامی و شکست در مدیریت بحران اقتصادی را تحت کنترل درآورد.

از سوی دیگر، «اسامه القاضی»، فعال اقتصادی سوریه هم اظهار داشت: «با وجود افزایش حقوق‌ها به میزان 50 درصد، هنوز هم شکاف عمیقی میان درآمدها و هزینه‌ها وجود دارد به طوری که میانگین درآمدها پس از افزایش حقوق به 8 هزار لیره (32 دلار با نرخ رسمی و 24.6 دلار در بازار سیاه) رسیده است.

به گفته مرکز مستقل آمارسنجی در دمشق، هزینه‌های معیشت یک خانواده 5 نفره در ماه، در اوایل سال جاری از 733 هزار لیره به یک میلیون و 400 هزار لیره افزایش پیدا کرده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟