تماس تلفنی اردوغان با رئیس جمهوری اسرائیل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روسای جمهور ترکیه و اسرائیل طی تماس تلفنی به بحث و رایزنی پیرامون روابط دوجانبه و ظرفیت همکاری در حوزه انرژی، گردشگری و فناوری و اهمیت بالای روابط بین دو طرف برای امنیت و ثبات خاورمیانه پرداختند.

رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در اقدامی نادر و در میان تنش موجود بین ترکیه و اسرائیل، در تماسی تلفنی با «اسحاق هرتسوگ»، رئیس جمهور اسرائیل گفت وگو کرد و تصدی منصب ریاست جمهوری اسرائیل را به وی تبریک گفت.

این تماس پس از گفت وگوی اردوغان، طرفدار سرسخت دولت فلسطین در طول حکومت 18 ساله خود، در روز شنبه با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت.

براساس بیانیه ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این مکالمه بر اهمیت بالای روابط اسرائیل و ترکیه برای امنیت و ثبات خاورمیانه تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر ادامه ارتباط و گفت وگو بین ترکیه و اسرائیل با وجود همه اختلافات، اشاره کرد که جامعه بین المللی باید برای حل فراگیر منازعه فلسطین و اسرائیل براساس ایجاد دو کشوری درچارچوب مصوبات سازمان ملل تلاش کند.

رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگو با همتای اسرائیلی خود گفت که ظرفیت های زیادی برای همکاری بین دو کشور در زمینه های انرژی، گردشگری و فناوری وجود دارد.

از زمانی که کشتی های یک سازمان غیردولتی ترکیه در سال 2010 سعی در شکستن محاصره نوار غزه داشتند، روابط بین اسرائیل و ترکیه دچار تنش شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟