پادشاه اردن در سفر به امریکا و دیدار با بایدن چه موضوعاتی را بررسی خواهد کرد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پادشاه اردن در سفر به امریکا و طی دیدار با رئیس جمهور این کشور قرار است پرونده های مهمی از جمله سوریه، فلسطین و امنیت منطقه را بررسی کند.

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن در سفری به امریکا که ناظران آن را تاریخی توصیف می کنند، قرار است پرونده های سیاسی و اقتصادی مهمی را در دیدار با «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا بررسی کند.

«جین ساکی»، سخنگوی کاخ سفید درباره این سفر گفت که سفر پادشاه اردن، همسرش و ولیعهد اردن به امریکا بر شراکت پایدار و استراتژیک بین امریکا و اردن تاکید خواهد کرد.

ساکی در بیانیه ای اعلام کرد جو بایدن و همسرش در کاخ سفید از پادشاه، همسرش و ولیعهد اردن استقبال خواهند کرد.

تاکید بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
به گزارش خبرگزاری اردنی عمون، پادشاه اردن قصد دارد طی دیدار با بایدن در 19 ژوئیه 2021 راه های حل سیاسی بحران سوریه، بازگرداندن این کشور به جهان عرب و همچنین قانون قیصر (سزار) و آثار مخرب آن بر سوریه و اردن را بررسی کند.

منابع رسانه ای در اردن با تاکید بر اینکه پادشاه اردن به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اهتمام دارد، به نقل از منابعی گفتند که عبدالله دوم در دیدار با جمعی از نخبگان، اصحاب رسانه و مقامات سیاسی گفته است با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به صورت مستقیم در ارتباط است.

پادشاه اردن اشاره کرده است که سوریه باید به دامن منطقه و جهان عرب بازگردد و تاکید کرده است که با رئیس جمهور امریکا درباره این موضوع گفت وگو خواهد کرد.

امنیت منطقه
«صباح سهو»، سیاستمدار اردنی و عضو سابق پارلمان این کشور تاکید کرد که قضیه فلسطین در راس پرونده ها و محورهای گفت وگوی دو طرف خواهد بود.

وی در گفت وگویی با اسپوتنیک بیان کرد پادشاه اردن در این سفر چشم اندازهایی از آینده درباره امنیت و ثبات خاورمیانه و بهبود وضعیت اقتصادی از طریق بازگشایی گذرگاه های مرزی و حمایت از پروژه شام جدید بین اردن، عراق و مصر به دولت امریکا ارائه خواهد کرد.

سهو در ادامه تصریح کرد: «پادشاه اردن به عنوان نخستین رهبر یک کشور عربی با بایدن دیدار خواهد کرد.»

پرونده فلسطین
از طرفی دیگر «نضال الطعانی»، تحلیلگر مسائل سیاسی و عضو سابق پارلمان اردن معتقد است که سفر پادشاه این کشور به امریکا و دیدار با رئیس جمهور این کشور از مهم ترین سفرها و دیدارها در سطح منطقه، با توجه به جایگاه و دیدگاه وی به منطقه در سطح اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.

الطعانی در گفت وگویی با اسپوتنیک گفت: در این سفر روند صلح در منطقه، قضیه فلسطین، مساله ایجاد دو کشوری در اراضی فلسطینی، برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، دلایل توقف روند صلح نسبت به تعرضات اسرائیل، معامله قرن، الحاق اراضی فلسطینی، رشد سرطان گونه شهرک های اسرائیلی و تعرضات اسرائیل در حق فلسطینیان بررسی خواهد شد.

وی افزود که پرونده فلسطین با تمام جوانبش در این سفر بررسی خواهد شد و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نیز از دیگر محورهای گفت وگوی پادشاه اردن و رئیس جمهوری امریکا خواهد بود.

کاخ سفید در بیانیه ای توضیح داد که این سفر فرصتی را برای بررسی بسیاری از چالش های خاورمیانه فراهم می کند و نقش محوری اردن در تقویت صلح و ثبات در منطقه را برجسته خواهد کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است بایدن به همکاری با پادشاه اردن برای تقویت همکاری دوجانبه در بسیاری از مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی از جمله تقویت فرصت های اقتصادی برای آینده ای روشن در اردن امید دارد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟